مسئول جدید نهاد رهبری دانشگاه کردستان:

دانشگاه نقش اساسی در ایجاد تحول جامعه دارد

مسئول نهاد رهبری دانشگاه کردستان گفت: اگر دانشگاه نقش خود را در جامعه به درستی ایفا کند می تواند منشأ ایجاد تحول در جامعه باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حاتمی امروز چهارشنبه (۴ مهر) در مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس و تکریم و معارفه مسئول نهاد رهبری در دانشگاه کردستان که با حضور مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور در تالار مولوی دانشگاه کردستان برگزار شد، اظهار کرد: دانشگاه محترم است و جایگاه و کارکرد دانشگاه رساندن دانشجو به قله علم و دانش بوده و دانشگاه منشأ همه تحولات است. اگر دانشگاه نقش خود را به درستی ایفا کند، تحول اساسی در جامعه ایجاد می شود.

مسئول جدید نهاد رهبری در دانشگاه کردستان، دفتر نهاد رهبری در دانشگاه را نهاد مرجعی برای توسعه اخلاق جامعه ذکر و بیان کرد: این نهاد با سه بعد هدایت، حمایت و نظارت تمام تلاش خود را برای حفظ و ارتقاء شأن و منزلت دانشگاه و دانشجو می کند.

وی در وصف جایگاه دانشگاه و دانشگاهیان ادامه داد: معتقدم که دانشجو و اساتید هیات علمی بر جواهرات مادی عالم سنگینی کرده و کارکنان دانشگاه نقش ملائک را دارند.

حجت‌الاسلام حاتمی، با اشاره به اینکه دانشجویان ولی نعمتان دانشگاه هستند، بیان کرد: دانشجو از خانواده خود برای رساندن جامعه به سر منزل مقصود دور شده و رسالت خطیری بر دوش دارد.

وی ضمن ابراز خرسندی از توفیق خدمت در استان فرهنگی کردستان و خدمت در کنار مردم این دیار عنوان کرد: تک تک دانشجویان فرزندان من هستند و همه مردم و دانشجویان کردستان را برادر خودم می دانم و با خیرخواهی و محبت هر چه تمام‌تر عاشقانه به همه خدمت می کنم.

حجت‌الاسلام فرهنگیان، مسئول سابق نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه کردستان نیز در سخنانی اظهار کرد: مسئول نهاد نمایندگی در دانشگاه‌ها باید عاقل و پخته باشد و در کردستان باید پخته‌تر باشد.

وی با اشاره به حساسیت این مسئولیت گفت: باید با اشرافیت به مسائل نظام و درعین‌حال حفظ سرمایه‌های اصلی دانشگاه حرکت کند و از تصمیم‌های احساسی پرهیز کنند.

به گزارش ایسنا، در این مراسم از تلاش‌های حجت‌الاسلام و المسلمین فرهنگیان تقدیر و حجت‌الاسلام حبیب حاتمی به‌عنوان مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه کردستان معرفی شد.

انتهای پیام 

  • چهارشنبه/ ۴ مهر ۱۴۰۳ / ۱۴:۰۵
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 1403070403288
  • خبرنگار :