نماینده ولی فقیه در استان ایلام:

موضع عزتمند رئیس جمهور در سازمان ملل قابل تحسین است‌

نماینده ولی فقیه در استان ایلام گفت: موضع عزتمند رئیس جمهور در سازمان ملل که موضع انقلاب اسلامی و در راستای راهبردهای مقام معظم رهبری بود، قابل تحسین است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین «اله‌نور کریمی‌تبار» امروز چهارشنبه ۴ مهرماه ۱۴۰۳، در پنجمین مراسم ملی تجلیل و تکریم از پیشکسوتان دفاع مقدس در ایلام اظهار کرد: موضع‌گیری شجاعانه‌ای که علیه آمریکا و اسرائیل، مظلومیت جمهوری اسلامی و مظلومیت غزه و لبنان بیان کردند و راهکاری که برای ثبات امنیت در منطقه دادند، جای تقدیر دارد.

وی خاطرنشان کرد: نسل جوان ما اگر بخواهد عظمت دفاع مقدس را درک کند؛ کافی است  نگاهی به تاریخ دو قرن گذشته کشورمان داشته باشد، ایران بزرگی که بیش از ۳ میلیون کیلومتر مربع وسعت آن بود امروز به خاطر تهدید و تجاوز و فزون‌خواهی دشمنان و بی‌لیاقتی پادشاهان امروز به ۱ میلیون و ۶۰۰ کیلومتر مربع تقلیل پیدا کرده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین کریمی‌تبار خاطرنشان کرد: رضاشاه قلدر، ارتفاعات راهبردی آرارات را به همسایه ما بدون هیچ  امتیازی می‌دهد و امروز می‌بینیم برای جمهوری اسلامی تهدید امنیتی است، رضاشاه خائن دشت مرده (ناامید) را با ۳۰۰۰ کیلومتر مربع به کشور افغانستان می‌دهد و امروز می‌بینیم چه تاثیری در آب شرب و منطقه سیستان و بلوچستان منطقه دارد، محمدرضا شاه بحرین را با درخواست انگلیس از کشور جدا می‌کند و ‌تعبیر زشت دختر دم بخت را برایش به‌کار می‌برد.

این مسئول ادامه داد: اما در نظام جمهوری اسلامی که در رأس آن ولایت فقیه است، هنگامی که نه تنها صدام بلکه قدرت‌های دنیا، آمریکا و انگلیس و فرانسه و آلمان ۱۴۰۰ کیلومتر سرزمین خاکی و دریایی را مورد تهاجم قرار می‌دهند با مدیریت درست ولایت فقیه مردم به صحنه می‌آیند، جان می‌دهند و از خاک و ناموس و دینشان دفاع می‌کنند.

ایلام وی گفت: آن‌ها که دین ندارند اما داعیه وطن پرستی دارند و به ایران عشق دارند ولو اسلامی هم نباشند، اگر غیرت داشته باشند باید در برابر عظمت مدیریت ولایت فقیه سر تسلیم فرو بیاورند که جنگ را مدیریت کرد و این عزت را برای کشور ما آفرید و راز و رمز این موفقیت این بود که ایمان انسان‌ها و مردم مسلمان ما انگیزه‌ای شد که از کشورشان دفاع کنند.

نماینده ولی فقیه در استان افزود: استکبار جهانی بعد از اینکه در جنگ سخت، سخت‌ترین ضربه را از بازوی قدرتمند رزمندگان ما دریافت کرد و هویت استکباری او در دنیا افشا شد برای دین‌زدایی تمام امکانات رسانه‌ای خود را به‌کار گرفته تا نسل جوان ما را ایمان و باور و اعتقاد و پیشینه پرافتخار شما ایثارگران جدا کنند.

حجت‌السلام‌والمسلمین کریمی‌تبار اضافه کرد: دشمن به خوبی فهمید راز و رمز رزمندگان ما جهاد فی سبیل‌الله بود و برای خدا کار کردند و امروز تمام توان این است که این ایمان را از جامعه ما بگیرند، عشق و شور و حماسه و ایثار و دعا که جبهه را به دانشگاه خودسازی تبدیل کرده بود و بهترین سرمایه‌ای که توانست پیش برنده عملیات‌های موفق رزمندگان ما باشد، امروز هم نیاز داریم با همان منطق و ایمان و دعا و مناجات‌ها در برابر جنگ نرم دشمن مقاومت کنیم.

امام جمعه ایلام اظهار کرد: کسانی که تصور می کنند با چراغ سبز دادن به دشمن، با نرمش در برابر دشمن و تسلیم شدن در برابر دشمن می‌توانند تحریم‌ها را بردارند بدانند اشتباه می‌کنند، دنیای امروز دنیایی است که بر اساس خوی استکباری خودشان از فزون خواهی که دارند کوتاه نخواهند آمد، تنها ایمان به خدا و قدرت نظامی است که بازدارنده است، در هیچ شرایطی هیچ کشوری نمی تواند سلاح جنگی خود را زمین بگذارد، مگر اینکه پذیرای ذلت شده باشد، اسلام به ما دستور داده است که برای دفاع از خودتان پیشرفته ترین سلاح ها، تجهیزات و دانش را داشته باشید.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۴ مهر ۱۴۰۳ / ۱۴:۰۵
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 1403070403286
  • خبرنگار : 71299