اطلاعات دفاعی اوکراین: هیچ اطلاعاتی درباره تحویل موشک‌های ایران به روسیه نداریم

سازمان اطلاعات دفاعی اوکراین اعلام کرد که هیچ اطلاعاتی درباره ارسال موشک‌های بالستیک ایران به روسیه ندارد.

به گزارش ایسنا، سازمان اطلاعات دفاعی اوکراین در پاسخ به سوال یک رسانه درباره ادعای ارسال حدود ۲۲۰ موشک بالستیک ایران از نوع فتح-۳۶۰ به روسیه تصریح کرد هیچ اطلاعاتی درباره انتقال این موشک‌ها در اختیار ندارد.

پایگاه خبری تحلیلی دیفنس اکسپرس اوکراین گزارش داد: پاسخ سازمان اطلاعات دفاعی اوکراین به پرسش‌های رسانه‌ای در زمینه موشک‌های بالستیک ایران حتی می‌تواند گیج‌کننده باشد، چراکه می‌گوید: اطلاعات دفاعی اوکراین، هیچ اطلاعاتی درباره تامین ۲۲۰ موشک کوتاه برد فتح-۳۶۰ ایران (با حداکثر برد ۱۲۰ کیلومتر) برای روسیه در اوایل سپتامبر ۲۰۲۴ در اختیار ندارد.

دیفنس اکسپرس در ادامه افزود: این داده‌ها در تناقض با چیزی است که پیش از این در رسانه‌های اوکراینی به نقل از منابع غربی مبنی بر این منتشر شده بود که ایران موشک‌های فتح-۳۶۰ را بدون پرتابگرهایش به روسیه تحویل داده است.

سازمان اطلاعات دفاعی اوکراین همچنین در پاسخ به این رسانه تعداد موشک‌های بالستیک عملیاتی و تاکتیکی که روسیه از کره شمالی دریافت کرده را فاش کرد و مدعی شد مسکو از نوامبر ۲۰۲۳ بیش از ۱۰۰ موشک بالستیک از کره شمالی دریافت کرده است که نوع آن KN-۲۳ یا ۲۴ بوده است.

بنابر اعلام سازمان اطلاعات دفاعی اوکراین، روسیه همچنین از ۱۶ سپتامبر ۲۰۲۴ حدود ۶۰ موشک از این دست را به سمت اوکراین شلیک کرده‌اند.

به گزارش دیفنس اکسپرس، KN-۲۴ به یک موشک بالستیک تاکتیکی کره شمالی گفته می‌شود که از نظر ظاهری شبیه یک کپی از ATACMS است و برد پرتاب تخمینی آن تا ۴۰۰ کیلومتر است اما هنوز اطلاعات قطعی درباره تحویل آنها به روسیه وجود ندارد.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۴ مهر ۱۴۰۳ / ۱۳:۴۶
  • دسته‌بندی: ایران در جهان
  • کد خبر: 1403070403259
  • خبرنگار : 71443