رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان خبر داد:

افزایش ۶۴ درصدی ظرفیت خوابگاه دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی گلستان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان از افزایش ۶۴ درصدی ظرفیت خوابگاه دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی گلستان خبر داد و افزود: دانشگاه علوم پزشکی گلستان در بخش بین الملل از کشورهای عراق، لبنان، هند و افغانستان دانشجو دارد که این موضوع علاوه بر منافع مالی در بحث انتقال فرهنگ نیز حائر اهمیت است.

سعید گلفیروزی ظهر چهارشنبه چهارم مهر در نشست خبری با اصحاب رسانه گلستان با اشاره به اینکه درمان نیاز لحظه بیماران بوده و اولویت ما است، اظهار کرد: در مدت سه سال دولت شهید جمهور ۳۴ مرکز جامعه سلامت روستایی در استان راه‌اندازی و ساخته شد.

وی راه‌اندازی سه دستگاه‌ «MRI» در شهرستان‌های گنبد، گرگان و علی آباد کتول و تجهیز بیمارستان طالقانی گرگان را به عنوان دو نمونه از اقدامات دانشگاه علوم پزشکی گلستان در جهت خدمت‌رسانی بیشتر و توسعه متوازن تجهیزات پزشکی در استان برشمرد و افزود: ما تا پیش از این تنها از کشور عراق در بخش دانشگاه بین‌الملل علوم پزشکی گلستان دانشجو داشتیم اما در حال حاضر علاوه بر عراق از کشورهای هند، افغانستان و لبنان دانشجو داریم که این موضوع علاوه بر منافع مالی در بحث انتقال فرهنگ نیز حائر اهمیت است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان از افزایش سه و نیم برابری درآمد دانشگاه علوم پزشکی در مدت دو نیم سال اخیر خبر داد: تا پیش از این دانشگاه حقوق کارکنان خود را از محل در آمدهای خود پرداخت می‌کرد که رفع این مشکل  منجر به ذخیره سالانه ده‌ها میلیارد تومان پس انداز در دانشگاه شد.

این مقام مسئول اضافه کرد: به دلیل کمبود نیروی متخصص و تجهیزات ضریب اشغال بیمارستان شهرستان مراوه‌تپه زیر ۱۰ درصد بود و در مدت دو سال دولت شهید رئیسی با رفع موانع موجود به بیش از ۸۰ درصد ارتقا یافت.

گلفیروزی با بیان اینکه پنج دستگاه هلی کوپتر امدادی در استان گلستان آماده خدمت‌رسانی به بیماران مناطق صعب العبور هستند، افزود: با کمک امداد هوایی اورژانس بیماران از اقصی نقاط استان به بیمارستان مرکز استان و یا فرودگاه انتقال داده می‌شوند و نگرانی از این بابت وجود ندارد.

وی از افزایش ۶۴ درصدی ظرفیت خوابگاه دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی گلستان خبر داد و تصریح کرد: تا پیش از این دانشگاه دندانپزشکی گلستان در مکان استیجاری بود اما در سال جاری با خرید مکان مناسب علاوه بر دانشگاه خوابگاه نیز برای دانشجویان این رشته مهیا شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان، وضعیت داروخانه‌های استان را مطلوب ارزیابی و اذعان کرد: تعداد داروخانه‌ها در استان به حدی است که در کل استان امکان دستیابی به داروخانه در کمتر از دو دقیقه برای شهروندان مهیاست و ۶۰ داروخانه نیز برای ارائه داروهای خاص در نظر گرفته شده است. 

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۴ مهر ۱۴۰۳ / ۱۳:۴۵
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1403070403256
  • خبرنگار : 50604