امام جمعه بخش مرکزی یزد:

نهادینه شدن دفاع از حق در وجود ملت ایران از دستاوردهای دفاع مقدس بود

پنجمین آیین ملی تجلیل و تکریم پیشکسوتان دفاع مقدس و مقاومت در محضر فرماندهی معظم کل قوا به صورت ارتباط تصویری همزمان با سراسر کشور در یزد نیز برگزار شد.

آیت الله «سید کاظم مدرسی» امام جمعه بخش مرکزی یزد در این مراسم که صبح امروز در سالن شهید پاکنژاد یزد برگزار شد، ضمن گرامیداشت هفته دفاع و مقدس و بزرگداشت یاد و خاطره شهدا و ایثارگران، گفت: هر چند در دوران دفاع مقدس ظلم‌ها و خسارت‌های زیادی عارض بر ملت ایران شد ولی دستاوردهای عظیمی نیز در پرتوی آن نصیب کشورمان شد؛ دستاوردهایی که یک گنج ماندگار و چشمه ناپایان و همیشگی برای ملت ایران باقی خواهد ماند.

وی یکی از دستاوردهای این دوران را تربیت نسل جوان و مومنی خواند که امکان تربیت آنها در هیچ تربیتگاه و آموزشگاهی وجود نداشت.

آیت الله مدرسی با اشاره به برخی ویژگی‎های این نسل، گفت: نه تنها این نسل بلکه نسل قبل از آنها و والدینشان نیز در پرتوی تربیت این نسل به این شاخصه‌ها و گرایش‌ها، گرویدند.

وی با بیان این که ذات انقلاب اسلامی و انقلابیون، دشمن ستیزی است، تصریح کرد: صد البته که تا این ذات وجود داشته باشد، طبعاً دشمنی‌ها وجود خواهد داشت و همین ذات دشمن‌ستیزی منجر به شکوفایی ظرفیت‌های نهان زیادی در کشورمان شده است که سالها از آن بهره‌مند خواهیم بود.

امام جمعه بخش مرکزی یزد از دیگر دستاوردهای دوران دفاع مقدس را دفاع از حق و نهادینه شدن این شاخصه در وجود ملت ایران اسلامی خواند و گفت: اگر امروز ملت ما از ملت مظلوم فلسطین دفاع کرده و حامی حزب الله و ملت لبنان است به خاطر وجود همین ویژگی در نهاد ملت ایران است.

وی بر لزوم مقابله با ظلم ظالمان بر علیه مظلوم تاکید کرد و گفت: این ویژگی یک آموزه‌ی دین مبین اسلام است و لذا خود را موظف به دفاع از مظلوم و مقابله با ظالم می‌دانیم.

وی تاکید کرد: همگان و در همه سطح موظف به انجام وظایف خود در این میدان هستیم و اگر در این حوزه کاهلی کنیم قطعاً بیانات امیرالمومنین را زیر پا گذاشته‌ایم.

آیت الله مدرسی با بیان این که رژیم غاصب صهیونیستی یک غده سرطانی در منطقه‌ است، بر اهمیت و ضرورت مبارزه برای نابودی این غده سرطانی با ثابت قدم بودن در کلام و عمل خودمان تاکید کرد.

سرهنگ «محمد حامد حرزاده» مدیر کل بنیاد حفظ ارزشهای دفاع مقدس استان یزد نیز ضمن خیرمقدم به پیشکسوتان ایثار و شهادت استان یزد در این مراسم، اظهار کرد: هر چه تجلیل از پیشکسوتان عرصه دفاع مقدس در کشورمان بیشتر شود، باعث تولید قدرت و امنیت ملی خواهد شد.

وی در عظمت ایثارگری‌های هشت سال دفاع مقدس نیز گفت: در حالی طی این مدت تعداد کمی از هموطنان اقدام به مهاجرت از کشورمان کردند که اکنون دو جنگ حادث در منطقه باعث مهاجرت میلیون‌ها نفر از مردم این کشورها به دیگر کشورها شده است.

در این مراسم از ایثارگران و پیشکسوتان دفاع مقدس استان یزد با حضور مسئولان تجلیل شد.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۴ مهر ۱۴۰۳ / ۱۳:۴۰
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1403070403248
  • خبرنگار : 50214