معاون سازمان جهاد کشاورزی استان تهران:

استان تهران ۵۰۰ میلیون مترمکعب کسری آب در حوزه کشاورزی دارد

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان تهران گفت: با وجود تجهیز بیش از ۵۵ درصد اراضی استان تهران به سیستم‌ آبیاری نوین، همچنان ۵۰۰ میلیون مترمکعب کسری آب در حوزه کشاورزی داریم.

سیدحامد امیرآبادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: استان تهران ۲۰۰ هزار هکتار اراضی زراعی و باغی دارد که ۱۵۰ هکتار آن تحت کشت گیاهان زراعی است. در مجموع، سالانه بیش از ۳۵۰۰ هزار تن انواع محصولات زراعی تولید می‌شود که ۷۰ درصد آن تولیدات علوفه‌ای است.

وی ادامه داد: اهمیت گیاهان علوفه‌ای در تهران به‌خاطر وجود دامداری‌های صنعتی و بزرگی است که در استان وجود دارد و برای تامین شیر و گوشت نیازمند تامین علوفه در سطح بالای تولید کشت هستیم.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان تهران بیان کرد: حدود ۱۵۰۰ هزار تن شیر در استان تهران تولید می‌شود که جایگاه خوبی را در کشور به خود اختصاص داده است.

امیرآبادی گفت: نیاز آبی کشاورزی بخش استان تهران حدود ۲۰۰۰ میلیون مترمکعب است.

وی افزود: برای ایجاد امنیت غذایی پایدار به سمت تولید گیاهان کم‌آب‌بر رفته‌ایم که یکی از این گیاهان کم‌آب‌بر، ارزن‌ها و سورگم‌ها و سایر گیاهان علوفه‌ای است که آب کمی نیاز دارند و مقاوم به کم‌آبی، گرما و خشکی است. در عین حال، تولیدات خوبی را داشته‌ایم و برای کشاورزان صرفه اقتصادی دارد.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۴ مهر ۱۴۰۳ / ۱۳:۳۷
  • دسته‌بندی: تهران
  • کد خبر: 1403070403243
  • خبرنگار : 71951