گاردین: پلیس نیویورک، نتانیاهو را بازداشت کند

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی اهداف نامشخص و متغیری را دنبال می‌کند که پشت همه آن‌ها تلاش برای حفظ قدرت نهفته است. او نباید در سازمان ملل سخنرانی کند، بلکه باید بازداشت و محاکمه شود.

به گزارش ایسنا، رسانه انگلیسی گاردین در مقاله‌ای در آستانه سخنرانی «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در مجمع عمومی سازمان ملل با بیان مطالب فوق، او را «چهره‌ای خطرناک» دانست که تنها به باقی ماندن در قدرت فکر می‌کند و باید فورا متوقف شود.

به گزارش گاردین، از آغاز جنگ غزه تا کنون بیش از ۴۱ هزار فلسطینی در غزه به شهادت رسیده‌اند و تنها در روز دوشنبه در حملات رژیم صهیونیستی به لبنان بیش از ۵۰۰ تن شهید شدند، از جمله تعداد زیادی کودک. ده‌ها هزار نفر هم از خانه‌های خود خارج شده و به مناطق امن‌تر پناه برده‌اند. در گزارش گاردین با اشاره به نتانیاهو آمده است: «این مرد چند نفر دیگر را باید بکشد تا از کار برکنار شود؟!»

نتانیاهو مدعی است که این حملات برای احیای توازن امنیتی لازم است، اما به گزارش رسانه انگلیسی، در واقع این شخص نتانیاهو است که از عدم تعادل و توازن رنج می‌برد. هشدار تخلیه او به شهروندان لبنان که کشوری مستقل است، یعنی حملات هوایی رژیم اشغالگر احتمالاً تشدید خواهد شد و ممکن است پس از آن شاهد حمله زمینی به لبنان باشیم.

گاردین با تاکید بر اینکه راهبرد نتانیاهو در جنگ ۲۰۰۶ با لبنان شکست خورده و این بار هم محکوم به شکست است، گزارش داد رژیم صهیونیستی در روز دوشنبه ۱۳۰۰ حمله هوایی به لبنان انجام داده، اما نه‌تنها حملات حزب‌الله کاهش نیافته، بلکه تشدید شده و برد حملات نیز افزایش یافته است. صهیونیست‌های ساکن مناطق شمالی اراضی اشغالی هم که به دلیل حملات حزب‌الله خانه‌های خود را ترک کرده‌اند، نمی‌توانند به این منطقه بازگردند، زیرا خشونت با خشونت پاسخ داده خواهد شد و این اقدامات نمی‌تواند صلح در پی داشته باشد.

در این گزارش آمده است: «طبق معمول، نتانیاهو یک پیام پیچیده ارسال کرده است. کدام را باور کنیم؟ او مدعی است که این عملیات یک هدف محدود دارد و آن هم این است که حزب‌الله از مرز تا شمال رود لیتانی به عقب رانده شود. او مدعی است که برای جان غیرنظامیان لبنانی ارزش قائل است، همانطور که مدعی بود برای جان اسرای اسرائیلی که از هفتم اکتبر در کنترل حماس قرار دارند، ارزش قائل است!»

حمله رژیم صهیونیستی به لبنان

نتانیاهو در واقعیت می‌داند که اهداف متوهمانه‌اش در غزه شکست خورده است و حالا آگاهانه تلاش می‌کند با تشدید تنش‌ها با حزب‌الله لبنان، یک جبهه جدید جنگ ایجاد کند.

در این گزارش آمده است: «انفجار اخیر پیجرها و بی‌سیم‌ها و ترور فرماندهان کلیدی مقدمه بود. ختم کلام این است که او تنها با جنگ‌های بی‌پایان می‌تواند در قدرت باقی بماند.»

نیروهای حافظ صلح سازمان ملل در لبنان از چشم‌انداز یک تشدید چشمگیر در تنش‌های منطقه خبر می‌دهند و بمباران‌های اخیر لبنان توسط رژیم صهیونیستی را یکی از شدیدترین حملات هوایی این رژیم در تاریخ می‌دانند. به اذعان نیروهای صلح‌بان سازمان ملل، حملات رژیم صهیونیستی نه‌تنها ناقض حقوق بشر هستند، بلکه می‌توانند به‌عنوان جنایات جنگی تحت پیگرد قرار گیرند.

رژیم صهیونیستی، ایران را به دمیدن در آتش مناقشات منطقه متهم می‌کند، اما به گزارش گاردین، «مسعود پزشکیان» رئیس‌جمهور ایران به وضوح تاکید کرده است که جنگ منطقه‌ای هیچ برنده‌ای نخواهد داشت. حزب‌الله لبنان نیز در کمال شفافیت اعلام کرده است که اگر جنایات صهیونیست‌ها در غزه پایان یابد، حزب‌الله نیز به حملات خود به مواضع رژیم اشغالگر پایان خواهد داد، امری که نتانیاهو بارها با آن مخالفت کرده است.

این نتانیاهو است که با اهداف نامشخص و متغیر خود سعی دارد مناقشات را طولانی و گسترده‌تر کند. رسانه عبری هاآرتص در این باره نوشت: «سخنرانی‌های اخیر نتانیاهو و گفت‌وگوهایش با مقامات ارشد ارتش اسرائیل نشان می‌دهد که او هم مانند شرکای راست افراطی‌اش، تمایلی به حصول توافق آتش‌بس ندارد. او سرنوشت شخصی خود را مهم‌تر از سرنوشت اسیران می‌داند.»

تخریب غزه در حملات رژیم صهیونیستی

به گزارش رسانه انگلیسی، نتانیاهو باید متوقف شود، اما چه کسی این کار را انجام خواهد داد؟ «جو بایدن» رئیس‌جمهور ایالات متحده بی‌شک در سازمان ملل مدعی می‌شود که طرح‌هایی دارد، اما او در عمل نتوانسته این بحران را مدیریت کند. بایدن می‌داند که گسترش درگیری در خاورمیانه شانس پیروزی «کامالا هریس» نامزد حزب دموکرات در انتخابات آمریکا را کاهش می‌دهد، اما چرا کاری نمی‌کند؟ زیرا بیشتر از شکست هریس، بایدن از این می‌ترسد که در مقابل رژیم صهیونیستی قد علم کند.

گاردین همچنین گزارش داد، با توجه به موضع آمریکا، بی‌شک دولت انگلیس نیز کاری از پیش نخواهد برد و حاضر نمی‌شود با قطع کامل حمایت‌های تسلیحاتی خود، یک‌تنه در برابر جنایات صهیونیست‌ها بایستد. «دیوید لمی» وزیر امور خارجه این کشور اخیراً گفت رسیدگی به بحران‌های جهان امروز به «دل و جرات» و «اعصاب» قدرتمندی نیاز دارد و به گزارش رسانه انگلیسی، این همان چیزی است که در میان سیاستمداران غربی یافت نمی‌شود.

نهادهای حقوقی بین‌المللی هم در این راستا گام محکمی برنخواهند داشت. به گزارش گاردین، دادستان دیوان کیفری بین‌المللی از ماه مه خواستار صدور حکم بازداشت نتانیاهو به دلیل جنایات جنگی‌اش در غزه شده، اما قضات این دادگاه هنوز با این درخواست موافقت نکرده‌اند و سکوتی پرسش‌برانگیز در پیش گرفته‌اند.

گزینه بعدی، سازمان ملل است. رسانه انگلیسی اشاره کرد که این نهاد می‌تواند با اجرای قطعنامه‌های متعدد و نادیده گرفته‌شده خود در مورد فلسطین، اقتدار متلاشی‌شده خود را احیا کند. با این حال، نتانیاهو به‌زودی در نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل سخنرانی خواهد کرد.

به گزارش گاردین، سازمان ملل باید به جای ارائه بستری برای سخنرانی، ورود نتانیاهو به محل برگزاری اجلاس را ممنوع اعلام کند. در این گزارش آمده است: «اگر پیدایش شد، مصونیت دیپلماتیک را فراموش کنید. توسط پلیس نیویورک و اف‌بی‌آی بازداشتش کنید و اخراج یا محکومش کنید. نتانیاهو خطرناک است و باید از هر مسیر غیرخشونت‌آمیزی که می‌شود، متوقف شود.»

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۴ مهر ۱۴۰۳ / ۱۳:۳۶
  • دسته‌بندی: گزارش و تحلیل
  • کد خبر: 1403070403242
  • خبرنگار : 71661