مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران:

برگزاری کنگره شهدا سبب امیدآفرینی شده است

آئین تجلیل و تکریم از پیشکسوتان دفاع مقدس و مقاومت استان مازندران همزمان بصورت ارتباط تصویری و وبیناری با سایر استان‌های کشور در محضر رهبر معظم انقلاب، در سالن الغدیر سپاه کربلای استان مازندران‌ برگزار شد.

در این مراسم سردار محمدحسن سلامی، مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل (ره) و شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و مقاومت اسلامی، از به اجرا در آمدن ۲۰ هزار برنامه در حوزه دفاع مقدس در استان خبر داد.

سلامی با اشاره به  در پیش بودن برنامه عظیم و شکوهمند اجلاسیه و کنگره شهدای استان که در ۱۲ مهر برگزار می شود، افزود: برگزاری کنگره شهدا سبب امیدآفرینی شده و مقدمات الگوسازی و ایجاد گفتمان فرهنگی برای آشنایی نسل جوان با فرهنگ ایثار و شهادت را فراهم می‌سازد.

وی به روزهای جنگ و حضور ۱۷۴ هزار جوان استان مازندران در صحنه نبرد حق علیه باطل و  دفاع از میهن اسلامی اشاره و تصریح  کرد: از این تعداد اعزامی در جبهه، ۲۰۳ خانواده تک فرزند، ۳۷۵ خانواده دو فرزند، ۲۱ خانواده سه فرزند خود را  فدای انقلاب و اسلام نمودند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مازندران، با یادآوری شجاعت و دلیری جوانان مازنی در جنگ تحمیلی، گفت: از رزمندگان خاص دوران دفاع مقدس که سند افتخار بزرگی برای مازندران هستند می‌توان به مسن‌ترین شهید و اولین روحانی شهید اشاره کرد؛ همچنین از دیگر اولین‌ها در عرصه شهادت و دفاع مقدس می‌توان از خلبانان شیرودی و خلعتبری یاد کرد.

وی از دیگر افتخارات مازندران در این عرصه را، رشادت‌ها و دلاوری‌های رزمندگان در کردستان، غائله جنگل با منافقین، بازسازی سوسنگرد و میزبانی از ۵۵ هزار جنگنده دانست و افزود: رمز پیروزی در همه عصرها و عرصه مختلف، حفظ ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی است.

به گزارش ایسنا، در پایان این مراسم از رزمندگان، پیشکسوتان و بانوان هشت سال دفاع مقدس تجلیل بعمل آمد.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۴ مهر ۱۴۰۳ / ۱۳:۳۵
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1403070403239
  • خبرنگار :