پلمب ۹۱ مرکز متخلف در تولید و عرضه فرآورده‌های خام دامی خراسان رضوی

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی، از ضبط بیش از ۷۱۳ تن فرآورده خام دامی غیربهداشتی از مراکز تهیه، تولید و عرضه فرآورده‌های خام دامی در این استان خبر داد و گفت: با هوشیاری کارشناسان دامپزشکی استان، بیش از ۱۴۵ تن فرآورده خام دامی غیرقابل مصرف معدوم شده است.

سید محمد مهدی احمدی در این‌باره اظهار کرد: در این راستا تعداد ۶۴ هزار بازدید از مراکز یاد شده از ابتدای سال جاری و طی ۶ ماهه ابتدایی امسال انجام شده که در پی آن، تعطیلی و پلمب ۹۱ مرکز تولید و عرضه فرآورده خام دامی در استان در گزارشات این اداره کل به ثبت رسیده است.

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی افزود: در مدت یاد شده برای افراد متخلف در این حوزه نیز ۴۹۱ پرونده تشکیل و برای رسیدگی به مراجع قضایی ارسال شده است.

 وی بیان کرد: با توجه به خطر انتقال بیماری‌های مختلف در اثر عرضه غیر بهداشتی فرآورده‌های خام دامی توسط دست‌فروشان، اظهار داشت: با تمامی افرادی که به صورت دست فروش و بدون هویت در حاشیه جاده‌ها، سطح شهر مشهد و به‌ویژه اطراف حرم مطهر به عرضه غیر مجاز مواد پروتئینی از قبیل گوشت سفید و قرمز، ماهی، کله پاچه، جگر و ... اقدام کنند، به‌طور جدی برخورد می‌شود و پس از تشکیل پرونده برای متهمان، مراتب جهت رسیدگی به دستگاه قضایی تسلیم و پیگیری خواهد شد.

احمدی ضمن تاکید بر اهمیت گزارش‌های مردمی در کشف و ضبط موارد غیر مجاز و نیز ارتقای سطح بهداشت عمومی، از تمامی شهروندان درخواست کرد: در صورت مشاهده موارد یاد شده و یا سایر تخلفات در عرضه فرآورده‌های خام دامی، مراتب را در مشهد، با شماره تلفن‌های ۳۷۲۵۰۰۲۵ و ۳۷۲۵۰۰۳۵ (شبکه دامپزشکی مشهد)، ۱۵۱۲ (مرکز پیام اداره کل) و در شهرستان‌ها با شبکه دامپزشکی شهرستان در میان گذارند و یا با سامانه پیام کوتاه روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان به شماره ۳۰۰۰۰۱۵۱۲ در ارتباط باشند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی، وی یادآور شد: اخیرا در برخی اظهار نظرها، از شهروندان خواسته شده تا تخلفات بهداشتی فرآورده‌های خام دامی به مراجع دیگری که عمدتا متولی تولید هستند، گزارش داده شود. بدین‌وسیله تاکید می‌شود مرجع رسیدگی به تخلفات بهداشتی در حوزه فرآورده‌های خام دامی، ادارات دامپزشکی هستند. لذا گزارشات در این خصوص نیز توسط کارشناسان این نهاد قابلیت پیگیری دارد.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۴ مهر ۱۴۰۳ / ۱۳:۲۱
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403070403215
  • خبرنگار : 50548