شهردار شیراز مطرح کرد:

‌احداث پایانه مسافربری سعدی؛ تلاشی جهت بهبود حمل ‌و نقل عمومی شیراز

شهردار شیراز با بیان اینکه بهبود حمل‌ و نقل عمومی و افزایش رفاه شهروندان برای مدیریت شهری حائز اهمیت است، گفت: پایانه مسافربری سعدی در همین راستا و به منظور خدمات‌رسانی مناسب‌تر به شهروندان در حال احداث است.

محمدحسن اسدی امروز، ۴ مهرماه در بازدید از روند اجرایی پایانه مسافربری سعدی به بافت متمرکز جمعیتی و همچنین حجم زیاد عبور و مرور در محورهای ولی‌عصر(عج)، سلمان فارسی و دیگر معابر منتهی به پایانه شهید کاراندیش اشاره کرد.

وی افزود: با احداث پایانه سعدی و با توجه به اینکه مسافرت‌های به سمت شمال استان فارس و... از طریق این محور و این پایانه خواهد بود، به نوعی بار ترافیکی مربوط به پایانه شهید کاراندیش و خیابان‌های منتهی به آن کاهش پیدا می‌کند و به طور منظم اتوبوس‌ها و تاکسی‌ها در این پایانه ساماندهی و از ایجاد شلوغی و ترافیک در شهر جلوگیری می‌شود.

 شهردار شیراز کاهش ترافیک، سهولت در تردد شهروندان، کاهش آلودگی‌های صوتی و ناهنجاری‌های اجتماعی و همچنین رفع بی‌نظمی و درهم ریختگی شهری و رفاه و آسایش هرچه بیشتر شهروندان را از دیگر اهداف احداث پایانه مسافربری سعدی برشمرد و ادامه داد: این پایانه در واقع یک فضای بسیار بزرگی است که پارکینگ، پایانه‌های اتوبوس، مینی‌بوس و تاکسی، کافی‌شاپ، انبار، سرویس‌های بهداشتی، محوطه سازی و فضای سبز، ساختمان اداری و ...  از جمله امکانات آن خواهد بود.

اسدی افزود: عملیات زیرسازی مسیرهای درون سایت پایانه انجام شده است و در حال حاضر ساختمان مرکزی آن در حال احداث است و در تلاش هستیم این پروژه تا اوایل سال آینده به بهره‌برداری برسد.

 شهردار شیراز در پایان ابراز امیدواری کرد: با احداث این پایانه و حتی پایانه‌های دیگر زمینه سهولت رفت‌وآمد شهروندان فراهم شود.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۴ مهر ۱۴۰۳ / ۱۳:۱۹
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1403070403209
  • خبرنگار : 50649