معاون هماهنگ کننده وزارت دفاع عنوان کرد

بصیرت افزایی؛ راهکار مقابله با جنگ ترکیبی

معاون هماهنگ کننده وزارت دفاع بیان کرد: دشمن تلاش می‌کند افکار خانواده را به نفع خودش جا به جا کند و برای مقابله با جنگ ترکیبی تنها چیزی که می‌تواند کارساز باشد، آگاهی از موقعیت است؛ برای اینکه بتوانیم آسیب را کم کنیم، باید بر بصیرت افزایی و آگاهی‌مان کار کنیم.

امیر دریادار مهدی خواجه امیری معاون هماهنگ کننده وزارت دفاع در همایش گرامیداشت روز سرباز که امروز ۴ مهرماه در شبستان حضرت زهرا(س) حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد، ضمن تبریک روز سرباز اعلام کرد: دستاورد دفاع مقدس برای ملت استمرار استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی به واسطه‌ی خون شهدا بود که در نقاط مختلف کشور ریخته شده است.

وی ادامه داد: وجب به وجب خاک کشور یادآور شهدا است، شهدا برای اینکه نظام پایدار و امنیت در کشور حاکم باشد، جان خود را فدا کردند و اکنون می‌بینیم که چه امنیتی در کشور حاکم است.

خواجه امیری عنوان کرد: ما شاهد این هستیم که بهترین جوانان هر خانواده در آن زمان، شهید شده‌اند؛ ما باید بتوانیم در مسیری که آن‌ها قدم برداشتند، قدم برداریم.

وی افزود: در غزه و بیروت شاهد عدم آرامش کودکان و زنان هستیم در حالی که در کشور ما آرامش برقرار است و مردم به راحتی زندگی می‌کنند، این آرامش به واسطه‌ی خون شهدای ما برقرار شده است.

معاون هماهنگ کننده وزارت دفاع اظهار کرد: برای استمرار این آرامش و امنیت باید همواره دوکار مهم در حوزه‌های دفاعی انجام دهیم؛ یکی بازدارندگی که باید محصولات ما برای دشمن بازدارندگی داشته باشد و دیگر اینکه محصولات طوری باشد که فرماندهان ما بتوانند بهترین گزینه را انتخاب کنند.

وی ادامه داد: اگر بخواهیم صنایع دفاعی در زمان قبل و بعد از انقلاب و در زمان جنگ تحمیلی را مقایسه کنیم این است که در زمان جنگ تحمیلی ما تحریم بودیم به طوری که به ما سیم خاردار هم نمی‌دادند ولی اکنون تحریم می‌شویم که تجهیزاتی را به دیگر کشورها صادر نکنیم.

خواجه امیری بیان کرد: صنایع و تکنولوژی ما در حال حاضر به گونه‌ای است که می‌توانیم آن‌ها را صادر کنیم، همین مطلب خودش بازدارندگی ایجاد می‌کند. در صنایع ما هرکسی در هر حوزه که کار می‌کند در واقع فعل (می‌توانیم) را عملیاتی کرده‌است.

وی افزود: آنچه را که در فضاهای آموزشی برای شما سربازان تدارک می‌بینیم  شما را برای حراست و دفاع از جمهوری اسلامی ایران در جنگ سخت و مقابله برای جنگ نرم آماده می‌کند، همچنین شما برای ورود به زندگی شخصی نیز آماده خواهید شد.

معاون وزارت دفاع بیان کرد: شما در خدمت سربازی با تمرین و استمرار، وظیفه شناسی و توانمند سازی را یاد می‌گیرید، تمرین برای قانون گرایی، نظم پذیری، اخلاق اجتماعی و خدمت به جامعه را می‌آموزید.

وی ادامه داد: برای افزایش حس تعلق به جامعه و نظام، تقویت روحیه ایثار و فداکاری، تعمیق روابط انسانی و برادری، تمرین و مدارا و برخورد با دیگران، کسب تجربه‌های مفید برای زندگی آینده و فراهم کردن توشه‌ای برای آخرت شما آموزش می‌بینید؛ زیرا اولین درسی که رزمندگان یاد ما دادند، خدمت و زندگی برای خدا است.

خواجه امیری تصریح کرد: از دیدگاه اسلام ارزش انسان به درک و شناخت تکلیف خود است و این همان موردی است که خانواده‌ی شما در جنگ انجام دادند، تکلیف و وظیفه‌ی خود را شناخته و وارد نبرد شدند، شما سربازان هم باید آماده باشید برای فضای جنگ سخت، نرم و ترکیبی که دشمن ایجاد می‌کند.

معاون هماهنگ کننده وزارت دفاع در پایان بیان کرد: دشمن تلاش می‌کند افکار خانواده را به نفع خودش جا به جا کند و برای مقابله با جنگ ترکیبی تنها چیزی که می‌تواند کارساز باشد، آگاهی از موقعیت است؛ برای اینکه بتوانیم آسیب را کم کنیم، باید بر بصیرت افزایی و آگاهی‌مان کار کنیم.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۴ مهر ۱۴۰۳ / ۱۳:۱۸
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 1403070403205
  • خبرنگار : 50989