اولین حمله اشغالگران به «جبل لبنان»/ ۲۳ شهید و ۱۰۰ زخمی، آخرین آمار قربانیان حملات امروز صهیونیست‌ها

منابع خبری لبنان از شهادت و زخمی شدن غیرنظامیان لبنانی در موج گسترده حملات رژیم صهیونیستی خبر دادند.

به گزارش ایسنا، خبرگزاری لبنان گزارش داد ارتش رژیم صهیونیستی برای نخستین بار یک حمله به شهرک‌های الشوف و «المعیصره» در شهرستان «کسروان» واقع در استان جبل لبنان واقع در شمال بیروت در حدود ۱۲۰ کیلومتری مرز انجام داد.

وزارت بهداشت لبنان در برآورد آمار امروز شهدا اعلام کرد از صبح امروز (چهارشنبه) درپی حملات رژیم صهیونیستی ۲۳ تن شهید و حدود ۱۰۰ تن زخمی شدند.

وزارت بهداشت لبنان در این باره اعلام کرد که این حمله سه شهید و ۹ زخمی برجای گذاشت. از سوی دیگر، منابع لبنانی اعلام کردند که ۱۵ شهروند که درمیان آنها زن و کودک نیز وجود دارد درنتیجه بمباران جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به المعیصره در کسروان در جنوب لبنان زیر آوارهای منازلشان هستند.

در حالی که اشغالگران مدعی هدف قرار دادن یک عضو حزب‌الله در المعصیره شدند یک منبع در حزب‌الله لبنان ترور یکی از فرماندهانش در حمله رژیم صهیونیستی به منطقه «المعیصره» را تکذیب کرد.

وزارت بهداشت لبنان همچنین تاکید کرد: طبق آمار اولیه حمله اسرائیل که یک منزل مسکونی در منطقه ضهرالمطل در «جون» را هدف قرار داد، چهار شهید (۲ زن و ۲ مرد جوان) از زیر آوار بیرون آورده شدند. همچنین این حمله منجر به تعداد زیادی زخمی در بین صفوف مردم این شهرک شد.

در همین حال مرکز عملیات فوریت‌های بهداشت سراسری وزارت بهداشت با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: حمله امروز دشمنان رژیم صهیونیستی به شهرک عین قانا در جنوب لبنان منجر به شهادت سه نفر و زخمی شدن ۱۳ نفر شد.

از سوی دیگر، خبرنگار شبکه خبری المیادین نیز گزارش داد جنگنده‌های رژیم صهیونیستی شهرک‌های «کفررمان» و «عدشیت» را هدف قرار دادند.

خبرنگار المیادین اعلام کرد رژیم صهیونیستی اطراف شهرک «السلطانیه» را نیز هدف قرار داد.

وزارت بهداشت لبنان نیز اعلام کرد که درحملات پیاپی دشمن صهیونیستی به «بعلبک الهرمل» در البقاع چهار تن شهید و ۳۸ تن زخمی شدند.

منابع خبری همچنین از حملات رژیم صهیونیستی به شهرک‌های «میفدون»، «قبریخا» و «فرون» در جنوب لبنان خبر دادند.

وزارت بهداشت لبنان نیز از شهادت سه تن درپی حمله رژیم صهیونیستی به «بنت جبیل» واقع در جنوب این کشور خبر داد.

این وزارتخانه همچنین اعلام کرد درپی حمله دشمن صهیونیستی به شهرک «تبنین» در جنوب لبنان ۲ تن شهید و ۲۷ تن زخمی شدند.

ارتش رژیم صهیونیستی شهرک‌های «معرکه»، «البازوریه»،«صریفا»، «حاروف»، «البیساریه»، «قانا»، «سجد»، «النبطیه»، «ملیتا» و «قبریخا» در جنوب لبنان را نیز هدف حملات خود قرار داد.

کمی قبل نیز جنگنده‌های رژیم صهیونیستی شهرک «الصرفند» واقع در شهرستان «صیدا» را هدف قرار دادند.

ارتش رژیم صهیونیستی از صبح امروز (چهارشنبه) چندین مرتبه به منطقه ساحلی «الزهرانی» حمله کرده است.

در همین حال ارتش اشغالگر اذعان کرد: ده‌ها جنگنده به بیش از ۱۰۰ نقطه در لبنان حمله کردند و حملات همچنان ادامه دارد.

رسانه‌های عبری نیز گزارش دادند ارتش رژیم صهیونیستی طی ساعات اخیر حدود ۵۰ منطقه را در شمال و جنوب لبنان و منطقه البقاع هدف قرار داده است.

۲۷ هزار آواره در جنوب لبنان و البقاع

در عین حال «ناصر یاسین»، وزیر محیط زیست لبنان روز سه شنبه اعلام کرد که تعداد آوارگان جنوب و البقاع در مراکز پناهگاهی در چندین استان در نتیجه تجاوزات رژیم صهیونیستی به ۲۷ هزار نفر رسیده است.

یاسین در یک کنفرانس مطبوعاتی در بیروت گفت: «شهرها و روستاهای جنوب، ضاحیه جنوبی بیروت و سایر مناطق لبنان در معرض بدترین نوع تخریب‌های سیستماتیک قرار دارند که منجر به آواره شدن ده‌ها هزار نفر به مناطق امن‌تر به‌ویژه زحله، الشوف و جبل لبنان شد.»

آوارگان لبنان

وی ادامه داد: چند مدرسه دولتی برای تبدیل شدن به پناهگاه افتتاح شد و تعداد آنها به حدود ۲۵۲ مدرسه رسید.

این وزیر خاطرنشان کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته توزیع کمک‌های اولیه، جیره‌بندی وسایل بهداشت فردی و نظافت محل‌های اسکان آوارگان و غذای حدود ۲۰ هزار نفر آغاز شد.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۴ مهر ۱۴۰۳ / ۱۳:۰۲
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403070403175
  • خبرنگار : 71588