کشف بیش از ۲۳۰۰ سند جعلی در کشور

معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی فراجا گفت: اجرای مرحله اول طرح عملیات در پاتوق های عرضه مدارک جعلی در سراسر کشور منجر به کشف بیش از ۲۳۰۰ فقره انواع اسناد جعلی شد.

به گزارش ایسنا، سرهنگ عبداله چولکی در تشریح این خبر اظهار کرد: با توجه به اینکه در برخی از شهرهای بزرگ، مناطق آلوده ای وجود دارد که به پاتوق و محل عرضه مدارک جعلی، مسروقه و مفقودی تبدیل شده و استفاده کنندگان از اسناد مجعول، مدارک مورد نیاز خود را در این مکان ها جستجو و خریداری می کنند لذا شناسایی، برخورد و مقابله با افراد فعال در این زمینه تأثیر به سزایی در ناامن کردن محیط برای مجرمان، کاهش عرضه مدارک جعلی و افزایش کشفیات خواهد داشت.

وی افزود: در این راستا و برابر برنامه عملیاتی سال جاری، مرحله اول طرح عملیات در پاتوق های عرضه مدارک جعلی در اواسط شهریور ماه سال جاری به مدت ۳ روز در سراسر کشور به مرحله اجرا در آمد.

معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی فراجا گفت: با تلاش کارآگاهان پلیس آگاهی سراسرکشور اجرای این طرح منجر به دستگیری تعداد ۸۴ نفر متهم و کشف تعداد ۲۳۰۹  فقره انواع اسناد جعلی رسمی، غیر رسمی و اقلام تقلبی شده است.

وی ضمن هشدار به شهروندان تاکید کرد: مراقب جاعلان و کلاهبردارانی که مدعی اخذ گواهینامه رانندگی، کارت معافیت و پایان خدمت، مدارک تحصیلی و سایر مدارک هستند، باشید.

براساس گزارش پایگاه خبری پلیس، سرهنگ چولکی خاطرنشان کرد: صدور این کارت ها به صورت مکانیزه، متمرکز و توسط مراجع رسمی انجام می شود و با یک استعلام ساده از سازمان مربوطه، جعلی بودن کارت های متفرقه مشخص می شود.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۴ مهر ۱۴۰۳ / ۱۲:۵۲
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 1403070403161
  • خبرنگار :

برچسب‌ها