رسانه عبری: هزینه حملات روز دوشنبه به لبنان حدود ۱۷۳ میلیون دلار بود

مرکز رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که هزینه‌ حملات روز دوشنبه به لبنان حدود ۱۷۳ میلیون دلار شد.

به گزارش ایسنا، مرکز رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی امروز اعلام کرد که هزینه‌ حملات ارتش این رژیم در روز دوشنبه به لبنان ۶۵۰ میلیون شکِل (معادل حدود ۱۷۳ میلیون دلار) شد.

برخی مسوولان ارشد اقتصادی اظهار کردند: تداوم حملات شدید به لبنان برای مدتی بیش از یک هفته و نیم ممکن است نیازمند بازبینی مجدد بودجه دولتی سال ۲۰۲۴ (برای سومین بار در سال جاری) شود.  

مسوولان یاد شده تاکید کردند: ممکن است این امر به وخامت بیشتر اوضاع در اسرائیل و پایین آمدن دوباره رتبه اعتباری آن منجر شود.

مرکز رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی در ادامه نیز به نقل از بیانیه ارتش ابن رژیم درباره عملیات روز دوشنبه آن علیه لبنان اعلام کرد: اسکادران‌هایی از جنگنده‌های نیروی هوایی در آسمان لبنان نزدیک به ۳۰۰۰ ساعت پرواز کردند و به بیش از ۱۶۰۰ هدف در ۲۰۰ منطقه حمله کردند. در این عملیات ۲۵۰ فروند جنگنده شرکت داشته و حدود ۲۰۰۰ قطعه مهمات پرتاب شد.

حدود دو هفته قبل آژانس رتبه‌بندی اعتباری «مودیز» اعلام کرد که در راستای تصمیم‌گیری درباره کاهش دوباره رتبه اعتباری رژیم صهیونیستی مذاکراتی را با مسوولان ارشد این رژیم انجام خواهد داد.

۱۳ اوت نیز آژانس رتبه‌بندی اعتباری «فیچ» از کاهش رتبه اعتباری رژیم صهیونیستی به سطح «A» خبر داد.

این آژانس همچنین پیش‌بینی‌های منفی درباره آینده اوضاع اقتصادی رژیم صهیونیستی داشت و احتمال داد که رتبه اعتباری تل‌آویو در ماه‌های آتی باز هم کاهش یابد.

فیچ در ادامه علت این کاهش رتبه را طولانی شدن جنگ و احتمال افزوده شدن جبهه‌های جدید درگیری و افزایش هزینه‌های جنگ و وارد آمدن خسارات به زیرساخت‌های این رژیم دانست.

با حملات هوایی گسترده‌ای که رژیم صهیونیستی از روز دوشنبه علیه لبنان آغاز کرد، درگیری‌ها میان دو طرف وارد مرحله جدیدی شد که در مقابل حزب‌الله لبنان در حمایت از ملت مقاوم فلسطین در نوار غزه و پشتیبانی از مقاومت دلیر و شریف آن و دفاع از لبنان و مردم آن، عملیات‌های گسترده‌ای را علیه اراضی اشغالی آغاز کرد.

بر اساس آخرین آماری که «فراس الابیض» وزیر بهداشت لبنان اعلام کرد، در نتیجه حملات اخیر رژیم صهیونیستی به جنوب و شرق لبنان ۵۵۸ تن از جمله ۵۰ کودک و ۹۴ زن شهید و ۱۸۳۵ تن دیگر زخمی شدند.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۴ مهر ۱۴۰۳ / ۱۲:۳۹
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403070403147
  • خبرنگار : 71496