امحای ۳۰۰ تُن سیب‌زمینی آلوده در همدان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان از امحای ۳۰۰ تُن سیب‌زمینی آلوده خبر داد و گفت: خط قرمز دانشگاه علوم پزشکی همدان سلامت مردم است.

دکتر محمد مهدی مجذوبی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا با بیان اینکه در راستای حفظ سلامت جامعه و جلوگیری از بروز بیماری‌ها، عملیات امحای ۳۰۰ تن سیب‌زمینی آبیاری شده با فاضلاب صورت گرفته است، اظهارکرد: از ادامه کشت ۲۷۰ تن محصول سیب زمینی تحت کشت با آبیاری با فاضلاب خام جلوگیری و ۳۰ تن محصول تولید شده نیز در حال امحاء است.

وی با تأکید بر اهمیت مقوله بهداشت و تغذیه سالم در جامعه، خاطرنشان کرد: دانشگاه علوم پزشکی همدان همواره متعهد به نظارت و تأمین سلامت عمومی بوده و به‌منظور محافظت از سلامت شهروندان با همکاری سازمان‌های ذی‌ربط مانند جهاد کشاورزی و مراجع قضایی، اقدامات پیشگیرانه‌ای در این زمینه انجام می‌دهد.

وی با بیان اینکه هدف ما حفظ سلامت مردم است و با همکاری نهادهای ذیربط به هیچ وجه اجازه نخواهیم داد که محصولات آلوده به بازار عرضه شوند، ادامه داد: استفاده از آب فاضلاب برای آبیاری محصولات کشاورزی، می‌تواند عواقب جدی بهداشتی به همراه داشته باشد، این آب‌ها حاوی میکروب‌ها و مواد شیمیایی مضر مانند نیترات هستند که می‌توانند باعث ایجاد بیماری‌های مختلف شوند.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۴ مهر ۱۴۰۳ / ۱۲:۱۰
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1403070403107
  • خبرنگار : 50980