۱۸ پروژه موقوفه در استان همدان در حال احداث است

معاون بهره‌وری اقتصادی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان همدان گفت: از سال ۱۳۹۸ تاکنون ۱۸ پروژه به مساحت ۵۹ هزار مترمربع و زیربنای ۱۳۰ هزار متر مربع در سطح استان کلنگ‌زنی شده و در دست اقدام است.

مرتضی نظری افلاک چهارشنبه ۴ مهر ماه در حاشیه بازدید از پروژه بازار مبل منبت زیرمجموعه استخرسیفیه ملایر در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: این ۱۸ پروژه با اعتباری بیش از ۳۱ هزار میلیارد ریال در حال احداث هستند و از منابع مالی موقوفات استان تامین اعتبار می شوند.

وی ادامه داد: این پروژه‌ها در کاربری‌های صنعتی، تجاری، مسکونی و خدماتی بوده و شاخص‌ترین آنها در شهرستان ملایر است.

وی سرمایه‌گذاری، احیا و عمران موقوفات و رقبات موقوفات را یکی از اولویت‌های سازمان اوقاف و امور خیریه دانست و افزود: معاونت بهره‌وری اقتصادی سازمان اوقاف و امور خیریه از سال ۱۳۹۸ با جدیت و با هدف افزایش بهره‌وری اقتصادی موقوفات و احیاء بقاع متبرکه استان، کار خود را آغاز کرد.

نظری افلاک با تاکید بر اینکه احیا موقوفات و پرداخت حق و حقوق موقوفات از طرف اشخاص حقیقی و حقوقی سبب می‌شود موقوفات کمک حال مردم و دولت باشد، گفت: در صورت پرداخت حق و حقوق موقوفات، مردم می‌توانند ثمره وقف را در زندگی و سفره‌های خود ببینند همانطور که ثمرات وقف برای مردم شهرستان ملایر ملموس است.

وی یکی از حوزه‌های فعالیت اداره کل اوقاف و امور خیریه استان را عمران، آبادانی و احیا بقاع متبرکه دانست و تصریح کرد: بازسازی، نوسازی و مقاوم‌سازی بقاع متبرکه به مساحت ۳۳ هزار و ۷۰۰ متر مربع و با اعتباری بیش از ۱۸ میلیارد تومان طی پنج سال در حال انجام است.

معاون بهره وری اقتصادی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان همدان ادامه داد: در حوزه حفظ و نگهداری رقبات موقوفات نیز طی پنج سال، ۱۱۷ هزار و ۵۰۰ متر مربع رقبات موقوفات با اعتبار ۴۵ میلیارد تومان حفظ، نگهداری، تعمیر و مرمت شده است.

نظری افلاک با بیان اینکه ۱۰ پروژه دیگر نیز در مراحل ابتدایی و کارشناسی است و به‌زودی به پروژه‌های استان اضافه می‌شوند، ابراز امیدواری کرد طی سال‌های آینده شاهد متبلور شدن ثمره موقوفات در سطح استان باشیم.

بازار مبل منبت زیرمجموعه استخرسیفیه ملایر طی ۲۴ ماه به بهره برداری می رسد

وی با تاکید بر اینکه هر چه مردم در پرداخت حق و حقوق موقوفات اهتمام بیشتری داشته باشند، ثمره موقوفات را می‌بینند، افزود: عملیات اجرایی پروژه بازار مبل منبت زیرمجموعه استخرسیفیه ملایر با عرصه موقوفه ۶۱۲۹ متر مربع و زیربنای ۱۴ هزار متر مربع از اسفند ماه سال گذشته آغاز شده است.

نظری افلاک، اعتبار این پروژه را ۲۰۰ میلیارد تومان دانست و گفت: این پروژه تجاری طی ۲۴ ماه در دو طبقه و ۲۴ واحد بصورت نمایشگاهی به بهره‌برداری خواهد رسید.

معاون بهره‌وری اقتصادی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان همدان خاطرنشان کرد: با توجه به نشان جهانی مبلمان منبت ملایر، تلاش کردیم بازاری به روز و در شأن مردم در بحث نمایشگاهی و کارگاهی ایجاد کنیم.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۴ مهر ۱۴۰۳ / ۱۲:۰۶
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1403070403100
  • خبرنگار : 50416