تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس در کرمانشاه

آیین تجلیل از از پیشکسوتان دفاع مقدس در استان کرمانشاه، به مناسبت هفته دفاع مقدس، همزمان با سراسر کشور در حسینیه ثارالله کرمانشاه برگزار شد.

سردار بهروز خوشبخت مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه، امروز(چهارم مهر) در این مراسم با بیان اینکه سالهای دفاع مقدس برگ زرین و افتخار ماندگاری در تاریخ کشور است، گفت: مقاومت دلیرانه ملت غیور ایران اسلامی در دوران هشت ساله دفاع مقدس در برابر دشمنان اسلام در تاریخ دنیا کم نظیر است.

خوشبخت با بیان اینکه در دوران جنگ تحمیلی با دست خالی و با تکیه بر ایمان به خدا در برابر دشمنان سینه سپر کردیم، افزود: ایثار و از خودگذشتگی رزمندگان دوران دفاع مقدس دشمنان را زمین گیر کرد و  سبب شد دشمن نتواند رویایی که در سر داشت را محقق کند.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمانشاه تاکید کرد: اگرچه در دوران دفاع مقدس مردم همه استان‌های کشور در دفاع از این مرز و بوم پای کار بودند، اما مردم استان مرزی کرمانشاه که صحنه اصلی نبرد با دشمن بعثی بود، نقش مهم‌تری را ایفا کرده و با جان و مالشان در برابر دشمنان ایستادگی کردند.

وی در ادامه با اشاره به اقدامات در دست انجام در مجموعه حفظ آثار استان در آستانه برگزاری کنگره ملی شهدای استان که اواخر مهر برگزار می‌شود، گفت: المان تصاویر شهدای عملیات مرصاد با حمایت استاندار کرمانشاه در محل موزه دفاع مقدس مرصاد در دست احداث است که این المان همزمان با برگزاری کنگره ملی شهدای کرمانشاه رونمایی خواهد شد.

خوشبخت با بیان اینکه حین برگزاری این کنگره همچنین یادمان شهدای گمنام میانراهان هم رونمایی خواهد شد، افزود: ساختمان چندمنظوره یادمان شهید شیرودی هم تکمیل شده و همزمان با برگزاری کنگره ملی شهدای استان رونمایی خواهد شد.

این مسئول با بیان اینکه در حوزه تالیف نیز اقدامات درخوری در مجموعه حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان در راستای برگزاری کنگره ملی شهدای استان در دست انجام است، تصریح کرد: از بین قریب ۳۷۰ عنوان کتاب جمع آوری شده، ۳۱ عنوان انتخاب شده که در نمایشگاهی در حین برگزاری اجلاسیه اصلی کنگره ملی شهدای استان به نمایش درخواهد آمد.

وی با اشاره به در دست تدوین بودن دانشنامه دفاع مقدس استان، یادآور شد: دانشنامه دفاع مقدس استان در چهار جلد در دست تدوین است که پیش‌چاپ جلد اول آن در سال گذشته توسط سرلشگر باقری رونمایی شده و چاپ اصلی آن حین برگزاری کنگره ملی شهدای استان رونمایی خواهد شد.

خوشبخت افزود: کتاب تاریخ توصیفی دفاع مقدس کرمانشاه نیز در دو جلد آماده شده که حین برگزاری کنگره ملی شهدای استان رونمایی خواهد شد.

در پایان این مراسم که با سخنرانی ویدئوکنفرانسی مقام معظم رهبری همراه بود، پیشکسوتان ایثار و شهادت در کرمانشاه تجلیل شدند.

 انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۴ مهر ۱۴۰۳ / ۱۲:۰۲
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1403070403094
  • خبرنگار : 50180