نگرانی رئیس آنروا از وقوع تراژدی جدید در لبنان

رئیس آژانس امداد و کار آوارگان فلسطینی (آنروا) گفت، این آژانس خود را برای یک بحران سه‌گانه آماده می‌کند چون حملات رژیم صهیونیستی به لبنان بر فشارهای موجود در غزه و کرانه باختری افزوده است.

به گزارش ایسنا، «فیلیپ لازارینی» رئیس آژانس امداد و کار آوارگان فلسطین وابسته به سازمان ملل همچنین گفت، با توجه به اینکه این ۳ منطقه عملیاتی به خطوط مقدم فعال تبدیل شده‌اند، آنروا با کمبود جدی مالی روبرو شده و این مساله این آژانس را بیش از گذشته تحت فشار قرار می‌دهد.

لازارینی خاطرنشان کرد: «ما در غزه و کرانه باختری هستیم و این دو منطقه عملیاتی اکنون به خطوط مقدم فعال تبدیل شده‌اند. می‌دانیم که لبنان هم هست و وضعیت را رصد می‌کنیم و این منطقه نیز به خط مقدم فعال تبدیل می‌شود. ما با تراژدی سه‌گانه روبرو هستیم.»

آنروا که با حملات شدید رژیم صهیونیستی روبروست، تعدادی از عملیات‌هایش در لبنان را متوقف کرده است؛ در لبنان هم مدارس به پناهگاهی برای صدها آواره تبدل شده است.

رئیس آژانس آنروا همچنین به خبرگزاری فرانسه گفت: «نگرانی این است که ما داریم به سمت یک جنگ تمام‌عیار می‌رویم. نگرانی دیگر این است که بخش‌هایی از لبنان دارد به غزه شبیه می‌شود.»

وی ادامه داد: «ما هزاران کارمند در لبنان داریم، منطقی نیست آن کارکنان نیز کشته شوند. جبهه جدید در لبنان بر ما فشار زیادی وارد می‌کند. نیازها افزایش می‌یابد و ما هم به کمک‌های بیشتری نیاز داریم.»

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۴ مهر ۱۴۰۳ / ۱۱:۴۵
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1403070403074
  • خبرنگار : 71129