یک مسئول سازمان اوقاف و امور خیریه کشور:

اوقاف به‌دنبال سرمایه‌گذاری و کارآفرینی است

مدیرکل بهره وری اقتصادی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: طی سالهای اخیر اوقاف بدنبال مشارکت و سرمایه گذاری به‌جای اجاره داری موقوفات و ایجاد اشتغال و کارآفرینی است.

سید محراب کلامی ۴ مهر ماه در همایش وقف که در بقعه امامزاده غریب حسن ارومیه برگزار شد، افزود: اوقاف یکی از قدیمی ترین سازمان‌های کشور و عملکرد آن قدیمی تر از ساختار سازمانی آن است. 

وی با اشاره به برکت وجود امام زادگان در کشور گفت: اقدامات و موقوفات خوبی در آذربایجان‌غربی اعم از اجرای پروژه‌های عمرانی و اجرای نیات واقفان انجام شده است. 

کلامی، حفظ، کسب منفعت و درآمدزایی و اجرای نیت واقفان را از وظایف اوقاف اعلام کرد و افزود: خدمت رسانی به جامعه، ایجاد اشتغال و کسب درآمد از اهداف اجرای پروژه‌هایی است که از محل موقوفات تامین اعتبار شدند، است. 

مدیرکل بهره وری اقتصادی اوقاف و امور خیریه با اشاره به ورود اوقاف طی سنوات اخیر به حوزه پزشکی و دارو درمان، امنیت غذایی، صنعت، تولید محصولات باغی با هدف حل مشکلات جامعه گفت: با وجود ۸۰۴ عنوان وقف، محدودیتی در حوزه وقف وجود ندارد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه یکی از اهداف وقف کاهش مشکلات اجتماعی است لذا می توان با هدف حل مشکلات در حوزه‌های مختلف وقف کرد.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۴ مهر ۱۴۰۳ / ۱۱:۳۷
  • دسته‌بندی: آذربایجان غربی
  • کد خبر: 1403070403057
  • خبرنگار : 50136