پیامدهای یک پیام

این روزها در حالی به سالگرد آغاز طوفان الاقصی مقاومت فلسطین نزدیک می‌شود که منابع خبری اعلام کردند :« حزب‌الله لبنان با انتشار بیانیه‌ای و افزودن عبارت "در دفاع از لبنان و ملت آن" به کلیشه ثابت بیانیه‌های خود، به طور تلویحی از ورود به مرحله جدید پرده برداشت.

به گزارش ایسنا، قاسم غفوری در یادداشتی در سیاست روز نوشت:

این روزها در حالی به سالگرد آغاز طوفان الاقصی مقاومت فلسطین نزدیک می‌شود که منابع خبری اعلام کردند :« حزب‌الله لبنان با انتشار بیانیه‌ای و افزودن عبارت "در دفاع از لبنان و ملت آن" به کلیشه ثابت بیانیه‌های خود، به طور تلویحی از ورود به مرحله جدید پرده برداشت.حزب‌الله با صدور بیانیه‌ای رسما ورودش را به جنگ اعلام کرد. ‌با این اعلامیه که در کانال اعلام الحربی وابسته به حزب الله منتشر شد، مقاومت لبنان جنگ به صورت رسمی علیه رژیم صهیونیستی را آغاز کرد.» اعلام این بیانیه در مقطع کنونی بیانرگ چند اصل اساسی است.
نخست آنکه حزب‌الله همواره تاکید کرده است که میزان عملیات‌های آن بر اساس میزان و حجم تجاوزات و حملات رژیم صهیونیستی تنظیم می‌گردد با توجه به اینکه رژیم صهیونیستی در طول یک هفته گذشته هزاران نفر از مردم لبنان را به خاک و خون کشیده و ویرانی‌های بسیاری را رقم زده چنانکه نهادهای حقوق بشری از آن عنوان جنایت جنگی یاد کرده‌اند، بیانیه حزب‌الله را می‌توان ادامه وعده صادقی دانست که هیچ گونه خطوط قرمزی برای آن وجود ندارد و تاوان خون مردم لبنان را تا اخرین قطره خواهد گرفت. به عبارتی دیگر بیانیه حزب‌الله بیانگر آن است که دیگر هیچ نقطه‌ای برای صهیونیست‌ها امن نخواهد بود و مقاومت لبنان برای بازپس گیری اراضی اشغالی و نیز عقب راندن شهرک‌های صهیونیست‌ نشین از مرز لبنان از هیچ اقدامی فروگذار نخواهد بود.
دوم آنکه بیانیه حزب‌الله بیانگر آن است که پس از یک سال از طوفان الاقصی نه تنها ادعای صهیونیست‌ها مبنی بر تضعیف مقاومت محقق نشده است بلکه مقاومت از جمله حزب الله در نهایت تعیین کننده موازنه قدرت در منطقه خواهد بود. این بیانیه روحیه مضاعفی برای غزه است که می‌تواند روزهای هولناک صهیونیست‌ها را تشدید نماید.
سوم آنکه بیانیه حزب‌الله همزمان با نشست سالیانه سازمان ملل و رویکرد کشورهای غربی و سازمان ملل مبنی بر لزوم خویشتن‌داری طرفین بیانگر آن است که از یک سو لبنانی‌ها هیچ امیدی به رویکرد فعالانه سازمان ملل در مقابله با رژیم صهیونیستی ندارد و از سوی دیگر نیز نشان می‌دهد که مقاومت تسلیم فشارها و زورگویی‌های غرب نمی‌شود و بر اساس منافع و امنیت خود تصمیم گیری و آن را عملیاتی می‌کند.  پیام حزب‌الله آن است که رژیم صهیونیستی که روزی مدعی از نیل تا فرات بوده اکنون دیگر حتی توان حفظ مرزهای اشغالی را ندارد و در آینده ای نه چندان دور مجبور به عقب نشینی از صدها کیلومتر از اراضی اشغالی خواهد شد.
انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۴ مهر ۱۴۰۳ / ۱۱:۳۷
  • دسته‌بندی: دیدگاه
  • کد خبر: 1403070403055
  • خبرنگار :