تصویب اساسنامه صندوق توسعه فیبر نوری در هیات وزیران

طبق اعلام وزیر ارتباطات، اساسنامه صندوق توسعه فیبر نوری در جلسه هیأت وزیران تصویب شد که کاروران مخابراتی با استفاده از منابع این صندوق و سرمایه‌گذاری، سالانه حداقل پنج‌ میلیون امکان برقراری اشتراک اینترنت پهن‌باند ثابت مبتنی بر تار (فیبر) نوری در کشور ایجاد می‌کنند.

به گزارش ایسنا، صندوق توسعه شبکه فیبر نوری، بر اساس بند "ب"، ماده ۶۶ قانون برنامه هفتم پیشرفت جمهوری اسلامی ایران، به منظور استفاده حداکثری از ظرفیت‌های زیرساختی کاروران مخابراتی و توسعه شبکه دسترسی اینترنت پهن باند مبتنی بر تار(فیبر) نوری در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تاسیس شد.

طبق اعلام سیدستار هاشمی - وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، کاروران مخابراتی با استفاده از منابع این صندوق و سرمایه‌گذاری، سالانه حداقل پنج‌ میلیون امکان برقراری اشتراک اینترنت پهن‌باند ثابت مبتنی بر تار (فیبر) نوری در کشور ایجاد می کنند. با تشکیل این صندوق و حمایت‌های مالی دولت در قالب مصوبات کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، روند توسعه ارتباطات ثابت مبتنی بر فیبر نوری در کشور تسریع می‌شود.

گفتنی است با اجرای پروژه ملی فیبر نوری منازل و کسب و کارها به برقراری توازن بار ترافیکی بین  شبکه ثابت و سیار کشور کمک می‌کند.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۴ مهر ۱۴۰۳ / ۱۱:۱۸
  • دسته‌بندی: ارتباطات و فناوری اطلاعات
  • کد خبر: 1403070403030
  • خبرنگار :

برچسب‌ها