قنبری تاکید کرد

نقش مهم ‌آموزش‌ در توسعه کراسفیت خوزستان

مسئول کمیته آموزش انجمن کراسفیت هیات وزنه‌برداری خوزستان با تاکید بر امر آموزش، گفت: با برگزاری دوره‌های آموزشی توانسته‌ایم کراسفیت را علمی به جامعه مخاطب بشناسانیم.

انیس قنبری در گفت و گو با ایسنا، اظهارکرد: مربیگری کراسفیت فقط کار کردن در یک رشته ورزشی نیست، بلکه مربیان این رشته باید در سه رشته ورزشی به تخصص دست پیدا کنند. کراسفیت ادغام ۳ رشته پایه است ( ژیمناستیک، وزنه برداری،آمادگی جسمانی ) و از این حیث این رشته بسیار مهیج و پر مخاطب شده است اما پرمخاطره.

او ادامه داد: در سال های اخیر ورزش های با وزن بدن بسیار مورد توجه قرار گرفته اند و در رشته‌های قهرمانی نیز به عنوان بدنسازی پایه از آن‌ها استفاده می‌شود؛ کراسفیت هم با توجه به هیجان بالا، تنوع زیاد حرکات و دستیابی سریع ورزشکاران نخبه به عملکرد بسیار خوب قلبی عروقی و عضلانی، توانسته جای خود را باز کند.

این مربی کراسفیت خاطرنشان کرد: همچنین به دلیل مهیج بودن مسابقات و رقابت در این رشته در سه آیتم ژیمناستیک، وزنه‌برداری و دو ومیدانی توانسته جای خود را در میان پرمخاطب ترین رشته‌های رقابتی باز کند. در همین راستا نیز برای توسعه این رشته پر مخاطب و تخصصی که می‌تواند هم مورد استقبال تیم‌های ورزش قهرمانی و هم در بخش رقابتی و همگانی قرار گیرد، اقدام به برگزاری دوره مربیگری این رشته در خوزستان کردیم.

مسئول کمیته آموزش انجمن کراسفیت خوزستان گفت: این دوره مربیگری برای اولین بار در استان خوزستان توسط انجمن کراسفیت استان زیر نظر هیات وزنه برداری خوزستان در شهر اهواز شد؛ این دوره پس از اولین کارگاه ۴۰ ساعته تخصصی در آبان ۱۴۰۲ در اهواز که پیشنیاز این رشته بود، در شهریورماه ۱۴۰۳ نیز برگزار شد.

او تاکید کرد: آموزش امری مهم در راستای توسعه کراسفیت است؛ موضوع مهمی که به خوبی در استان از سوی انجمن کراسفیت خوزستان مورد توجه قرار گرفته و در دستور کار است. خوشبختانه با دوره های آموزشی برگزار شده توانسته‌ایم کراسفیت را علمی و اصولی به جامعه مخاطب بشناسانیم و همین موضوع از جمه دلایل تاثیرگذار در استقبال بسیار خوب از کراسفیت در هر دو بخش زنان و مردان استان خوزستان است.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۴ مهر ۱۴۰۳ / ۱۱:۰۹
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1403070403019
  • خبرنگار : 50228