ماموریت قالیباف به کمیسیون اجتماعی برای پیگیری بیمه کارگران ساختمانی

نماینده آستانه اشرفیه از بیمه نشدن کارگران ساختمانی انتقاد کرد که در پاسخ محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی گفت که کمیسیون اجتماعی این موضوع را پیگیری کند.

به گزارش ایسنا، ابراهیم نجفی در جلسه علنی امروز مجلس در تذکری با اشاره به ماده پنج قانون اصلاح بیمه تامین اجتماعی گفت: قبلا ۱۵ درصد عوارض ساختمانی در محدوده شهرها دریافت می‌شد و برای بیمه کارگران ساختمانی به حساب سازمان تامین اجتماعی واریز می‌شد.

وی افزود: اکنون طبق قانون جدید این میزان به ۲۵ درصد رسیده منتها اتفاقی در بیمه کارگران ساختمانی رخ نداده به طوری که سازمان تامین اجتماعی به ازای هر فرد بیمه شده که خارج می‌شود، فرد دیگری را جایگزین می‌کنند و خبری از بیمه کردن کارگران جدید نیست.

این نماینده مجلس شورای اسلامی بیان کرد: لازم است سازمان تامین اجتماعی گزارشی ارائه دهد که چقدر با اصلاحات قانون درآمد کسب کرده و چرا قانون را اجرا نمی‌کند؟

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این تذکر اظهار کرد: لازم است کمیسیون اجتماعی این موضوع را دنبال کند البته ما در زمان بررسی این طرح در مجلس شورای اسلامی مصوب کردیم که همه درآمدها برای بیمه کارگران ساختمانی به یک صندوق واریز شود تا در جایی دیگر مورد استفاده قرار نگیرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت که حتما باید این موضوع را دیوان محاسبات پیگیری کند.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۴ مهر ۱۴۰۳ / ۱۱:۰۷
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 1403070403013
  • خبرنگار : 71234