به همت انتشارات جهاد دانشگاهی اردبیل؛

کتاب «زندگی شما در متاورس» منتشر شد

انتشارات جهاد دانشگاهی استان اردبیل کتاب «زندگی شما در متاورس»، هر آنچه که باید در مورد اینترنت مجازی فردا بدانید را با رویکردی به حوزه علوم انسانی و به ویژه حوزه فضای مجازی، رسانه، هوش مصنوعی و معناشناسی منتشر کرد.

کتاب« زندگی شما در متاورس» توسط «گیدئون بارز» در سال ۲۰۲۰ به رشته تالیف درآمده و توسط «مریم محرمی‌شام‌اسبی» فعال رسانه و دانش آموخته کارشناسی ارشد آموزش زبان انگلیسی به فارسی ترجمه شده است.

این کتاب مقدماتی اولیه در مورد متاورس است، کتابی غیرفنی در مورد متاورس برای کسانی که از رسانه‌های اجتماعی و ابزارهای بازی مانند فیس‌بوک، ماین کرافت و پینترست استفاده می‌کنند، اما از جزئیات نحوه اجرای آن‌ها اطلاعی ندارند و آنقدر هم برای آنها مهم نیست.

متاورس آینده اینترنت، رسانه‌های اجتماعی، سرگرمی، خرید و خیلی چیزهای دیگر است که همه در یک پلتفرم آنلاین فراگیر تبدیل شده اند. این کتاب افراد را در موارد خوب و نه چندان خوب از جمله سئوالاتی در مورد حریم خصوصی، داده‌های فردی، حقوق بشر، قلدری و افراط‌گرایی راهنمایی می‌کند.

این اثر می‌کوشد تا دانش مخاطبان را در مورد جایی که مفهوم متاورس شروع شد، بروز کند. بنابراین آنچه مردم انتظار و سعی در ساختن آن دارند براساس آن تخیل است. امروزه فناوری در حال پیشرفت به سمت این هدف است که فقط ما هنوز به آنجا نرسیده ایم.

در این کتاب دورنمایی از متاورس ارائه گردیده است با این شرح که: "متاورس همان چیزی است که اینترنت طی ده تا ۱۵ سال آینده شبیه و احساس خواهد شد، اگرچه درحال حاضر به سرعت در حال توسعه است. احتمالاً این یک تجربه مجازی سه بعدی است که می توانید با استفاده از هدست واقعیت مجازی و واقعیت افزوده و دستکش های حسی تعامل داشته باشید، شاید با دوربین ها و سنسورهایی که حرکات بدن شما را ردیابی می کنند. این به شما این امکان را می دهد تا عملکردهایی را که در حال حاضر از تمام بخش های اینترنت و ارتباطات تلفن همراه برای آنها استفاده می کنید، انجام دهید. اما علاوه بر این، مهمتر از همه، متاورس دنیای درونی خودش خواهد بود که خواه وارد سیستم شده باشید یا نه، ادامه خواهد داشت و همچنین به طور کامل در زندگی روزمره ما ادغام خواهد شد. با جهان خارج از متاورس درگیر خواهد شد و جهان خارج از متاورس با آن درگیرخواهد شد."

متاورس تکرار فرضی بعدی اینترنت است که از محیط های مجازی سه بعدی آنلاین غیرمتمرکز و پایدار پشتیبانی می کند. این فضای مجازی از طریق هدست های واقعیت مجازی، عینک های واقعیت افزوده، گوشی های هوشمند، رایانه های شخصی و کنسول های بازی قابل دسترسی خواهد بود. متاورس موارد استفاده مشخصی را در بخش های بازی های ویدئویی، تجارت، آموزش، خرده فروشی و املاک و مستغلات دارد.

نویسنده ادعا می کند که هدف من این است که برخی از نگرانی های اخلاقی و حفظ حریم خصوصی در مورد متاورس را بیان کنم. اگر قبلاً نگران میزان داده‌هایی هستید که شرکت‌های خصوصی درباره شما و خانواده‌تان دارند، یا اینکه چگونه به نظر می‌رسد همیشه هدف تبلیغاتی هستید که به نظر می‌رسد با چیزهایی که به‌طور خاص به آن‌ها علاقه‌مند هستید، مطابقت دارد، ممکن است بخواهید ببینید چگونه این چیزها احتمالاً در متاورس توسعه می‌یابند. شاید شما نگران آزادی بیان، امنیت مالی، قلدری و عقاید افراطی هستید. اگر به این دلیل مطالعه نمی کنید، ممکن است متوجه شوید که چرا باید آنها را در نظر بگیرید.

کتاب« زندگی شما در متاورس»، ۲۰۶ صفحه ای، در ۱۳ فصل گردآوری شده است و به قیمت ۱۲۰۰۰۰۰ ریال در دسترس علاقمندان قرار دارد.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۴ مهر ۱۴۰۳ / ۱۰:۲۶
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1403070402949
  • خبرنگار :