بهره‌برداری از ۷۱ کیلومتر زیرسازی و آسفالت راه‌های روستایی مازندران 

رئیس اداره نظارت بر ساخت و توسعه راه‌های فرعی و روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مازندران از بهره‌برداری عملیات زیرسازی و آسفالت(ساخت) راه‌های روستایی و فرعی استان به طول ۷۱ کیلومتر با اعتباری بالغ بر ۲۸۵ میلیارد تومان در ۶ ماه گذشته خبر داد.

 مهدی اکبری امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: با توجه به اینکه بخش عمده‌ای از محصولات کشاورزی استان از طریق حمل و نقل جاده‌ای به مقاصد خارج از استان منتقل می‌شود، وجود زیرساخت‌های مناسب برای تردد ناوگان حمل و نقل ضروری است؛ بنابراین، محورهای فرعی و روستایی استان نیازمند توجه ویژه‌ای هستند.

وی بهسازی، مرمت، شن‌ریزی و آسفالت راه‌های روستایی را از اولویت‌های این اداره کل برشمرد و افزود: ایجاد و توسعه زیرساخت‌ها، از جمله بازسازی و بهسازی راه‌های روستایی، به تسهیل در داد و ستد و افزایش درآمد روستاییان کمک کرده و مانع از مهاجرت آنها به شهرها می‌شود.

رئیس اداره نظارت بر ساخت و توسعه راه‌های فرعی و روستایی خاطرنشان کرد: بر اساس آخرین آمار این اداره کل، از مجموع ۳۶۲۲ روستا در استان، ۱۷۱ روستا کمتر از ۲۰ خانوار و ۲۱۷۴ روستا بالای ۲۰ خانوار از راه آسفالته برخوردارند.

اکبری افزود: با توجه به تاکیدات دولت سیزدهم در رسیدگی به مطالبات روستائیان، عملیات بهسازی، تعریض و روکش آسفالت این راه‌ها اجرایی شده است.

وی تصریح کرد: حدود ۹۷ درصد از جمعیت روستایی مازندران (روستاهای بالای ۲۰ خانوار) از راه آسفالته برخوردارند.

اکبری اظهار کرد: بهبود وضعیت راه‌های فرعی و روستایی می‌تواند به آبادانی این مناطق که از کانون‌های مهم تولید و ارزش‌آفرینی هر جامعه به شمار می‌روند، کمک کند.

قابل ذکر است، از ۱۰۴۰۰ کیلومتر راه‌های استان، حدود ۷۸۹۸ کیلومتر راه روستایی است.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۴ مهر ۱۴۰۳ / ۱۰:۲۶
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1403070402948
  • خبرنگار :