اخبار پلیس

کشف انواع موادمخدر در هوراند/ رسید جعلی، ترفندی برای کلاهبرداری از شهروندان

فرمانده انتظامی شهرستان هوراند از کشف ۷ کیلوگرم انواع موادمخدر در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ منصور مسعودی در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: در پی دریافت خبری مبنی بر اینکه فردی در تهیه و توزیع موادمخدر فعالیت می‌نمایند مراتب در دستورکار مأموران انتظامی شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: مأموران کلانتری۱۱ با اقدامات اطلاعاتی و شناسایی دقیق محل موردنظر، طی هماهنگی قضایی در بازرسی از محل فعالیت متهم موفق به کشف هفت کیلوگرم انواع موادمخدر شدند.

وی با اشاره به اینکه موضوع پس از تکمیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد، خاطرنشان کرد: برخورد با قاچاقچیان، استحصال‌کنندگان موادمخدر و سوداگران مرگ در دستورکار پلیس قرار دارد و شهروندان می‌توانند هرگونه اخبار و اطلاعات خود را پیرامون این موضوع از طریق تلفن ۱۱۰ و هرگونه انتقاد، پیشنهاد و تشکر را از طریق سامانه ۱۹۷ به پلیس اطلاع دهند.

فرمانده انتظامی شهرستان هوراند در رابطه با نقش والدین در زمینه پیشگیری گفت: والدین می‌بایست نظارت محسوس و غیرمحسوس بر شرکت کودکان و نوجوانان در مهمانی‌ها و محافل دوستانه داشته باشند، از به کار بردن موادمخدر و طبابت خانگی (مصرف خودسرانه دارو) خودداری، ارتباط خود با فرزندان را تقویت و از چگونگی معاشرت و دوست‌یابی فرزند خود آگاه باشند.

وی تاکید کرد: فرزندان خود را نسبت به مضرات و عواقب ویرانگر موادمخدر آگاه سازید و آن‌ها را به ورزش جسمانی فعال تشویق کنید تا آن‌ها در دام اعتیاد گرفتار نشوند.

کشف بیش از یک تن کود شیمیایی قاچاق در شهرستان مراغه

فرمانده انتظامی شهرستان مراغه از کشف یک تن و ۱۵۰ کیلوگرم انواع کودشیمیایی قاچاق از یک واحد مسکونی به ارزش۲۳۰ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ توحید فارسی در گفت‌وگو با خبرنگاران اعلام کرد: در پی کسب خبری مبنی بر نگهداری و توزیع انواع کودهای شیمیایی غیرمجاز در یک واحد مسکونی در شهرستان مراغه، پیگیری موضوع در دستورکار مأموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: ماموران پس از تحقیقات تکمیلی و اطمینان از صحت و سقم موضوع با کار اطلاعاتی و فنی، ضمن شناسایی این واحد مسکونی با هماهنگی قضائی اقدام به بازرسی کردند.

وی تشریح کرد: در بازرسی به عمل آمده از واحد مسکونی مذکور تعداد ۲۳ گونی ۵۰ کیلوگرمی جمعا به مقدار یک تن و ۱۵۰کیلوگرم انواع کود شیمیایی غیرمجاز و فاقد مجوز کشف که در این خصوص یک نفر متهم پس از تشکیل پرونده مقدماتی تحویل مرجع قضائی داده شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان مراغه با بیان اینکه ارزش ریالی کودهای مکشوفه بالغ بر ۲۳۰ میلیون ریال است، از عموم شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه فعالیت غیرمجاز، قاچاق و احتکار توسط افراد سودجو، مراتب را در اسرع وقت از طریق سامانه پیامکی یا تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند تا اقدامات قانونی لازم به عمل آید.

رسید جعلی ترفندی برای کلاهبرداری از شهروندان

فرمانده انتظامی استان آذربایجان شرقی از دستگیری کلاهبردار حرفه‌ای که با شگرد ارائه رسید جعلی ۱۷ فقره کلاهبرداری کرده بود، خبر داد.

سردار علی محمدی در گفت‌وگو با خبرنگاران مطرح کرد: در پی وقوع چند فقره کلاهبرداری‌های سریالی از شهروندان تبریزی به روش ارائه رسید جعلی توسط شخصی ناشناس، موضوع رسیدگی به این پرونده در دستورکار ویژه کارآگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی در ادامه افزود: تحقیقات ابتدایی کارآگاهان نشان می‌داد، متهم شهروندانی که اموال خود را در سایت‌های اینترنتی آگهی کرده بودند، شناسایی و در زمان تحویل اموال با ساخت رسید جعلی اقدام به کلاهبرداری می‌کرد.

وی بیان کرد: کارآگاهان در نخستین‌گام با بهره‌گیری از شیوه‌های نوین کشف جرم و روش‌های علمی، هویت و مخفیگاه متهم را شناسایی و پس از اخذ مجوز از مرجع قضائی متهم را در یک عملیات‌ منسجم دستگیر و به پلیس آگاهی دلالت داده شد.

فرمانده انتظامی استان آذربایجان شرقی، تشریح کرد: هر چند متهم در ابتدا منکر ارتکاب هرگونه بزه بود، اما در تحقیقات تکمیلی ناگزیر لب به اعتراف گشوده و به ۱۷ فقره کلاهبرداری با شگرد ساخت رسید جعلی به ارزش ۱۰ میلیارد ریال در شهرستان تبریز معترف شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس استان آذربایجان شرقی، وی با اشاره به اینکه وجوه کلاهبرداری شده با دستور مقام قضائی به صاحبانشان بازگردانده شد، خاطرنشان کرد: با صدور قرار تامین کیفری متناسب از سوی مرجع قضائی، متهم برای کشف جرائم احتمالی و شناسایی سایر شکات دیگر در اختیار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۴ مهر ۱۴۰۳ / ۱۰:۱۱
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1403070402913
  • خبرنگار :

برچسب‌ها