در ۶ ماهه اول ۱۴۰۳؛

۶ میلیارد مترمکعب گاز در خراسان رضوی مصرف شد

مدیر عامل شرکت گاز خراسان رضوی گفت: در نیمه اول امسال بیش از ۶ میلیارد متر مکعب گاز در بخش‌های مختلف استان مصرف شده و در همین مدت میزان گازرسانی به بخش نیروگاهی ۵.۵ درصد افزایش داشت.

حسن افتخاری اظهار کرد: بیشترین میزان مصرف گاز در ۶ ماهه اول امسال با رقمی معادل ۲ میلیارد و ۷۴۲ میلیون مترمکعب در بخش نیروگاهی به ثبت رسید که نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۱۴۴ میلیون متر مکعب بیشتر است.

وی افزود: بخش خانگی با مصرف ۲ میلیارد و ۲۷۶میلیون مترمکعب در رتبه دوم بیشترین آمار مصرف گاز قرار دارد و صنایع فولاد، حمل‌ونقل و سیمان نیز به ترتیب پلکان بعدی را به خود اختصاص داده‌اند.

مدیر عامل شرکت گاز خراسان رضوی به آغاز فصول سرد پاییز و زمستان هم اشاره کرد و گفت: با توجه به ناترازی گاز در نیمه شرقی کشور به‌ویژه در ایام پیک زمستانی، مدیریت مصرف گاز در بخش خانگی و عمومی، کمک بزرگی به گازرسانی پایدار می‌کند.

مدیرعامل شرکت گاز استان ادامه داد: خواسته ما از مردم بعد از رعایت اصول ایمنی در نصب تجهیزات گازسوز، رعایت الگوی مصرف درست گاز با هدف گازرسانی بیشتر به دیگر بخش‌های مصرفی و کمک به اقتصاد کشور است.

وی یادآور شد: در سال گذشته با همراهی مردم و اجرای دو پویش "هر خانه یک اتاق گرم" و "مردمی سازی مصرف گاز" توانستیم گاز بیشتری را به بخش صنعت تخصیص دهیم. تجربه سال گذشته نشان داد اگر هر مشترک گاز در روزهای سرد فقط یک وسیله گرمایشی اضافی در اتاق‌های بدون استفاده را خاموش کند همکاری خوبی در زمینه جلوگیری از افت فشار انجام می‌شود.

به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان خراسان رضوی، افتخاری تصریح کرد: در اجرای تاکیدات صورت پذیرفته در جلسه کاری که بلافاصله پس از انتصاب معاون وزیر و مدیر عامل شرکت ملی گاز برگزار شد، با تلاش و کوشش کارکنان شرکت گاز خراسان رضوی، تعمیرات اساسی تاسیسات و تجهیزات گازرسانی در بخش‌های مختلف انجام شد و امیدواریم با برنامه‌ریزی انجام شده در بخش‌ تولید، پالایش، انتقال و توزیع، زمستان امسال را با موفقیت پشت سر بگذاریم.

انتهای پیام 

  • چهارشنبه/ ۴ مهر ۱۴۰۳ / ۱۰:۰۸
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403070402910
  • خبرنگار : 50664