مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای فارس:

دو سد در فارس در دست احداث هستند/ پیشرفت ۷۷ درصدی سد نرگسی

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای فارس با بیان اینکه دو سد در استان فارس در دست احداث هستند، از پیشرفت فیزیکی ۷۷ درصدی سد نرگسی خبر داد.

سیاوش بدری در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا ‌گفت: هم اکنون دو سد نرگسی و کوار در استان فارس در دست احداث هستند که کارفرمای سد کوار شرکت آب و نیرو وابسته به وزارت نیرو است و کارفرمای آن ما نیستیم.

وی افزود: سد نرگسی در منطقه بالاده کازرون دارای پیشرفت ۷۷ درصد فیزیکی است که برای تکمیل آن ۱۵۰۰ الی ۱۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است.

بدری، زمان بهره‌برداری این سد را سال آبی ۱۴۰۵- ۱۴۰۴ به شرط تأمین اعتبار اعلام کرد و در خصوص دیگر سدهای استان گفت: سد تنگ سرخ شیراز در دست مطالعه است و هنوز عملیات اجرایی آن آغاز نشده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای فارس در خصوص سد پارسیان ممسنی نیز گفت: عملیات اجرایی این سد هم آغاز نشده است و بحث احداث آن بر روی رودخانه فهلیان مطرح است ولی به طور کلی احداث این سد مورد مناقشه سه استان است.

وی با بیان اینکه هم اکنون ۹ سد در حال بهره‌برداری در سطح استان داریم، مهم‌ترین و بزرگترین سد استان را سد درودزن اعلام کرد و افزود: حجم کل سد درودزن ۹۹۳ میلیون متر مکعب و حجم کل سلمان فارسی ۹۷۰ میلیون متر مکعب است.

بدری بیان کرد: حجم امروز آب سد درودزن ۵۱۴ میلیون متر مکعب است که از این مقدار ۳۳۰ میلیون متر مکعب حجم مفید است و تنها  ۱۸۰ میلیون متر مکعب آب برای برنامه‌ریزی جهت مصرف داریم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای فارس با یادآوری اینکه اول مهرماه وارد سال آبی جدید شدیم، بر ضرورت صرفه‌جویی در مصرف آب تأکید کرد و گفت: در عین حال ما امیدمان به نزول رحمت الهی است.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۴ مهر ۱۴۰۳ / ۱۰:۰۸
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1403070402909
  • خبرنگار : 50649