یک فعال سیاسی:

استاندار آینده باید بومی اصفهان و شخصیتی ملی باشد

یک فعال سیاسی اصولگرا گفت: معتقدم راه حل بسیاری از مشکلات اصفهان در مرکز سیاسی کشور است و به همین دلیل استاندار آینده اصفهان علاوه بر بومی بودن باید یک وجهه ملی داشته باشد.

ابوالفضل قربانی در گفت‌وگو با ایسنا درباره ملاک‌هایی که باید برای انتخاب استاندار آینده اصفهان مد نظر قرار گیرد، اظهار کرد: بحث مربوط به انتخاب استاندار اصفهان از بحث‌های حساسی است که این روزها مطرح است و طبیعی است که این انتخاب باید به خوبی صورت گیرد. معتقدم شخصی را باید استاندار آینده اصفهان کنند که واقف بر مشکلات و مسائل و ظرفیت‌های استان اصفهان باشد. اصفهان همان طور که دارای مشکلاتی است ظرفیت‌های بسیار فراوانی هم دارد و سابقه و گذشته این استان در عرصه‌های مختلف درخشان است.

وی افزود: بزرگ‌ترین معضلی که اصفهان دارد کمبود آب و آلودگی هوا است که در این میان نباید بحث فرونشست زمین را فراموش کنیم. استاندار اصفهان باید این مشکلات را با توانمندی که دارد و ارتباطاتی که بتواند با اجزای حاکمیت برقرار کند، حل کند. همچنین استاندار باید بتواند وفاق و همدلی را در بین همه نیروها ایجاد کند تا بتواند بر این مشکلات فائق شود.

این فعال سیاسی اصولگرا تصریح کرد: بدیهی است شخصیت‌هایی که ارتباطات خوب ملی داشته و از قبل وجهه خوبی داشته باشند و از بینش عمیق سیاسی برخوردار هستند می‌تواند ملاک خوبی در انتخاب استاندار باشد. فردی که بومی اصفهان باشد بیش از هر فرد دیگری می‌تواند این مشکلات و معضلات را دنبال کند. به نظر می‌رسد حساسیت انتخاب استاندار اصفهان شاید از جهاتی بسیار بالا است و خیلی از استان‌ها این حساسیت را ندارند. بنابراین مجموعه وزارت کشور و هیات دولت نسبت به این موضوعات توجه لازم را داشته باشند.

قربانی گفت: معتقدم راه حل بسیاری از مشکلات اصفهان در مرکز سیاسی کشور است و به همین دلیل استاندار آینده اصفهان علاوه بر بومی بودن باید یک وجهه ملی داشته باشد تا ارتباط خوبی با بدنه دولت و دیگر نهادهای مهم برقرار کند.

وی خاطرنشان کرد: پرکاری باید از ویژگی‌های استاندار اصفهان باشد. اخلاق‌مداری و شناخت عمیق نسبت به جریانات سیاسی استان اصفهان از اهمیت زیادی برخوردار است. همچنین باید توانمندی خود را در عرصه‌های مختلف اثبات کرده باشد و این ویژگی‌ها باید در انتخاب استاندار مدنظر باشد.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۴ مهر ۱۴۰۳ / ۱۰:۰۷
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1403070402906
  • خبرنگار : 50117