خیّری که روز ملی اورژانس را به نام خود ثبت کرد

با اقدامات شایسته خیر بابلی در حوزه بهداشت و درمان روز ملی اورژانس به نام اورژانس و خیرین در فهرست مناسبت‌های کشور ثبت شد.

مدیرعامل مرکزخیریه معلولین نوشیروانی بابل در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اینکه خیر بابلی حماسه ساز در عرصه بهداشت و درمان شد، اظهار کرد: با توجه به مشکلات زیربنایی فراوانی که در همه عرصه‌ها بخصوص بخش بهداشت و درمان داشتیم اقدام خیربابلی بازوی قدرتمند دولت در رفع نیازمندیهای اساسی شد.

مرتضی بزرگی افزود: طی دیداری که با این خیر فراهم شد در بازدید از مرکز و مشاهده امکانات وخدمات بهداشتی این خیر هزینه درمان یک سال معلولین این مرکز را برعهده گرفت.

مدیرعامل مرکز خیریه معلولین بابل تصریح کرد: طی نشستی که با این خیر و امام جمعه بابل داشتیم؛ باب اعتمادی که ایجاد شد مبادرت به خرید ۱۰ دستگاه آمبولانس صفر، تعمیر کامل ۱۵ دستگاه وخرید ۶ موتورلانس با اعتبار ۱۳۰ میلیارد تومان کرد.

وی با اشاره به اینکه این خیر با شعار همه جای ایران سرای من است سه هدف مهم را در دستور کار قرار دارد، یادآور شد: هدف کوتاه مدت وی برای شهرستان بابل بود، در هدف میان مدت خرید ۱۰۰ دستگاه آمبولانس برای مازندران و در هدف بلندمدت خرید ۱۰۰۰ دستگاه آمبولانس طی چندماه به تناسب استان‌های کم برخوردار سطح کشور است.

بزرگی خاطرنشان کرد: کمک به بیمارستان روحانی، بیمارستان کودکان امیرکلا و زایشگاه مرزیکلا مجموعا به مبلغ ۶۰ میلیارد تومان بنا برنیاز این مراکز که قسمتی از مبالغ پرداخت و مابقی بزودی پرداخت می‌شود، از دیگر اقدامات این خیر است. 

مدیرعامل مرکز خیریه معلولین نوشیروانی بابل افزود: چون برای نخستین بار در کشور حضور خیر را در بخش اورژانس داشتیم لذا به احترام این خیر روز ملی اورژانس را به نام «اورژانس و خیرین» تغییر دادیم.

بزرگی گفت: اختصاص ۲۰ میلیارد تومان برای احداث سالن ورزشی در روستای آری بندپی بابل از دیگر اقدامات این خیرنیک اندیش است.

وی ادامه داد: طی تفاهمنامه‌ای بین اداره امورآب با این خیر بابلی مقرر شد برای تعدادی از روستاهای کم برخوردار که لوله کشی و دیگر موارد آن را اداره آب انجام داده باشد اقدام به خرید ۱۰ منبع آب با اعتبار ۱۰۰ میلیارد تومان کند.

نماینده این خیربابلی یادآور شد: تمام خیرین استان و این خیر انتظار دارند مردم نگاه آگاهانه وتکریمانه و محترمانه داشته باشند ومسئولین باید راه را برای خیرین هموار کنند.

امام جمعه بابل نیز بااشاره به اینکه باید شرایط را برای جذب سرمایه‌گذارفراهم کنیم گفت: زیرساخت موردنیاز برای توسعه شهری فراهم نخواهد شد مگر اینکه با رفع موانع  شرایط را برای جذب سرمایه‌گذار مهیا کنیم.

حجت الاسلام حسن روحانی با اشاره به اینکه گاهی عده‌ای ناآگاهانه و تعدادی مغرضانه جلوی سرمایه‌گذاران را سد می‌کنند، تصریح کرد: خیر بابلی که توانست با پیگیری انجام شده وجلب اعتماد وی ۱۳۰ میلیارد تومان را برای توسعه شهری جذب کنیم اگر شرایط فراهم باشد اظهارآمادگی کرده میلیاردها تومان دیگر را نیز برای بابل هزینه کند.

روحانی خاطرنشان کرد: این خیر همچنین چندمیلیاردتومان برای آزادی زندانیان نیز هزینه کرده و قراراست در بخش‌های دیگر نیز هزینه کند.

امام جمعه بابل یادآور شد: جذب سرمایه گذار نیاز به پیگیری از سوی مسئولان دارد نه اینکه چرتکه بزنیم و باحساب وکتاب با سرمایه‌گذار معامله کنیم.

روحانی گفت: هنوز عده‌ای به این باورنرسیدند که با سنگ اندازی چه کلامی چه شایع پراکنی جلوی توسعه شهری را گرفته و سرمایه‌گذار را به استان‌های دیگر هدایت می‌کنند.

وی افزود: امروزه درد ما کمبود سرمایه گذار نیست بلکه نامناسب بودن شرایط برای پذیرش سرمایه گذار است واین امر سبب شده تا بابل همچنان عقب مانده نسبت به شهرهای دیگر باشد.

روحانی همچنین از مسئولان ومردم خواست قدردان افرادی باشند که برای توسعه این شهر و این کشور قدم بر می‌دارند.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۴ مهر ۱۴۰۳ / ۰۹:۳۹
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1403070402854
  • خبرنگار : 50490