ساخت دستگاه نوار قلب همراه در دانشگاه خواجه نصیر

دستگاه نوار قلب همراه زیستل توسط شرکت دانش‌بنیان زیستل که در مرکز رشد دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی مستقر است ساخته شد.

 به گزارش ایسنا، حسین حسینی‌نژاد، عضو هیات علمی دانشگاه خواجه نصیر و مدیرعامل شرکت ضمن بیان اینکه دستگاه نوارقلب همراه زیستل، بهترین ابزار تشخیص سریع اختلال ریتم قلب می باشد در مورد نحوه کارکرد دستگاه گفت: یک هوش مصنوعی در داخل نرم‌افزار قرار داده شده است که تحلیل اولیه از وضعیت قلب ارائه می‌دهد و در صورت بروز آریتمی قلبی در نوار قلب فرد، به او هشدار می‌دهد.

محسنی‌زاده متخصص قلب و عروق در خصوص اختلال در ریتم قلب خاطرنشان کرد: اختلال در ریتم قلب (آریتمی) باعث بروز لخته خون و در نهایت پرتاب آن به سمت مغز و بروز سکته مغزی می‌شود. وجود دستگاه نوار قلب همراه باعث می‌گردد که در صورت بروز تپش قلب یا اختلال در ریتم قلب بتوان سریعاً آن را ثبت کرد چون بهترین زمان ثبت نوار قلب لحظه وقوع اختلال در ریتم قلب (آریتمی) است.

حسینی نژاد بیان داشت: امکان ارسال راحت نوارقلب به پزشک و بستگان، ثبت نوارقلب فقط با انگشتان دست، گارانتی و خدمات پس از فروش توسط شرکت زیستل نیز ازویژگی‌های این محصول می‌باشد.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۴ مهر ۱۴۰۳ / ۰۹:۲۵
  • دسته‌بندی: پژوهش
  • کد خبر: 1403070402830
  • خبرنگار : 71567