تولیدکنندگان ژاپنی رمقی ندارند!

نظرسنجی نشان داد که فعالیت کارخانه ژاپن در ماه سپتامبر به دلیل تولید ضعیف کاهش یافت، اگر چه گسترش بیشتر در بخش خدمات از شتاب کلی تجارت حمایت کرد.

به گزارش ایسنا، شاخص مدیران خرید تولیدی ژاپن از ۴۹.۸ در ماه اگوست به ۴۹.۶ در سپتامبر کاهش یافت. این شاخص برای سومین ماه متوالی زیر ۵۰ باقی ماند.

زیرشاخص تولید در سپتامبر نسبت به آگوست اندکی کاهش یافت در حالی که برای سفارشات جدید با سرعت آرامی کاهش یافت. بر اساس این نظرسنجی، سرعت تورم برای قیمت نهاده و تولید کاهش یافته است.

داده‌های اوایل این ماه نشان داد که تورم سالانه عمده‌فروشی ژاپن در ماه اگوست کاهش یافته است زیرا ارزش ین بر هزینه‌های واردات تاثیر گذاشته است. اعتماد تولیدکنندگان به چشم‌انداز در سپتامبر  و شاخص تولید کاهش یافت و به پایین‌ترین حد خود از دسامبر ۲۰۲۲ رسید.

روحیه تولیدکنندگان بزرگ ژاپنی در سپتامبر به دلیل تقاضای ضعیف چین به پایین‌ترین سطح هفت ماهه سقوط کرده است.

شاخص مدیران خرید خدمات در سپتامبر به ۵۳.۹ رسید که بالاترین سطح در پنج ماه گذشته از ۵۳.۷ در ماه اگوست بود. این نظرسنجی نشان داد که میانگین قیمت‌های نهاده‌ها با کم ترین سرعت از ماه مارس تاکنون رشد کرده است، اما قیمت‌های خدمات ژاپنی سرعت بیشتری گرفت زیرا شرکت‌ها هزینه‌های بالاتری را به مشتریان منتقل کردند.

اسامه بهاتی، اقتصاددان در S&P Global Market Intelligence که این نظرسنجی را گردآوری کرده است، گفت گسترش فعالیت‌های تجاری در ماه سپتامبر مبتنی بر خدمات بود. شاخص ترکیبی مدیران خرید ژاپن که فعالیت‌های بخش تولید و خدمات را ترکیب می‌کند، در سپتامبر و سومین ماه متوالی رشد و به ۵۲.۵ رسید.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۴ مهر ۱۴۰۳ / ۰۹:۱۱
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 1403070402813
  • خبرنگار : 50105