استاندار سیستان و بلوچستان عنوان کرد:

فاصله گرفتن از قرآن یکی از دلایل آسیب‌های موجود در سطح جامعه

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: ترویج فرهنگ وقف می‌تواند سبب کاهش آسیب‌های اجتماعی شود لذا با در نظر گرفتن سوابق فعالیت و پیشینه عمیق فرهنگ وقف در کشور، شاهد تفاوت استان‌های مختلف با توجه به شرایط فرهنگی و اجتماعی هستیم.

محمد کرمی شامگاه سه شنبه در جمع واقفین استان با گرامیداشت هفته دفاع مقدس به دلایل نامگذاری هفته وقف اشاره و اظهار کرد: وقف یک مسئله مهم و تاثیرگذار در زمینه عدالت و رفع مشکلات اقشار ضعیف جامعه است.

استاندار بیان کرد: وقف در همه عرصه‌ها وجود دارد، یکی از نمونه‌های بارز مساجد و حسینیه هاست که مساجد به محل آموزش، تربیت، اقدامات خیرخواهانه، خدمات، کارهای علمی و ... تبدیل شده است.

کرمی با اشاره به فرمایشات رهبر کبیر انقلاب در مورد جایگاه اجتماعی و فرهنگی مسجد بیان داشت: یکی از وظایف اصلی سازمان اوقاف و امور خیریه این است که به کارکردهای اصلی مساجد توجه کنند.

وی با اشاره به کارکرد اصلی مسجد مبنی بر آموزش قرآن بر لزوم تفکر پیرامون آیات الهی نیز تاکید و خاطرنشان کرد: قرآن یک دستورالعمل جامع برای زندگی بشر است.

استاندار تصریح کرد: جامعه‌ای که در آن نگاه توحیدی حاکم است در عرصه‌های علمی، اقتصادی، فرهنگی، مسائل اجتماعی و... موفق می‌باشد.

کرمی افزود: یکی از دلایل آسیب‌های موجود در سطح جامعه فاصله گرفتن از قرآن و تفکر توحیدی است.

وی تاکید کرد: شاهد ولنگاری در فرهنگ و فضای مجازی هستیم که برای کاهش آسیب‌ها باید مسئله تولید محتوا در فضای مجازی جدی گرفته شود.

استاندار تصریح کرد: وسایل ارتباطی عامل کاهش ارتباطات درون خانوادگی است یکی از وظایف مساجد و هیئت‌های مذهبی گسترش ارتباطات میان فردی است.

کرمی با اشاره به ابعاد مختلف وقف اذعان کرد: سازمان اوقاف و امور خیریه باید در زمینه فرهنگ وقف در حوزه‌های مختلف اطلاع‌رسانی کند.

وی بیان کرد: وقف تنها پرداخت پول نیست استاد دانشگاه با آموزش دانش آموزان و دانشجویان نیازمند می‌تواند یک وقف علمی انجام دهد و همیار هدایت در این عرصه باشد.

وی با تاکید بر اینکه هدایت و راهبری مساجد بسیار مهم است، گفت: مبانی نظری قوی و پشتوانه‌ عظیمی مثل قرآن کریم از ظرفیت‌های دین مبین اسلام است.

استاندار با مخاطب قرار دادن مسئولان گفت: از هوش مصنوعی که یک فناوری و نوآوری جدید است می‌توانید در کارهای فرهنگی، قرآنی و مساجد بهره بگیرید و هر روز در حیطه وظایف خود دنبال تغییر و تحول و نوآوری باشید.

کرمی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری در زمینه تشکیل امت اسلامی بیان داشت: مساجد شیعه و سنی با وحدت، همکاری لازم در زمینه های فرهنگی و اجتماعی داشته باشند.

وی گفت: تفرقه یکی از عوامل گرفتاری مسلمانان در جهان و دلیل سکوت در مقابل جنایات رژیم صهیونیستی است.

استاندار در پایان بیان کرد: استان سیستان و بلوچستان پایتخت وحدت اسلامی است این یعنی الگویی برای دنیای اسلام که شیعه و سنی در کنار هم با نگاه توحیدی در راه اهداف اسلامی هم صدا هستند.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۴ مهر ۱۴۰۳ / ۰۸:۵۶
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 1403070402798
  • خبرنگار :