از پروژه BRT اهواز چه خبر؟

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اهواز با اشاره به روند پیشرفت پروژه BRT گفت: با توجه به وقوع اتفاقات غیرقابل پیش‌بینی و مواجهه با معارضات و طولانی شدن زمان رفع معارضات، این پروژه در زمان پیش‌بینی شده به بهره‌برداری نرسید و برای ارائه این خدمات، نیازمند همکاری بیشتر دیگر دستگاه‌ها هستیم.

حجت‌الله سلیمانی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به آخرین وضعیت پروژه BRT اظهار کرد: ساخت پایانه BRT چهارشیر در حال انجام است و حدود ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی افزود: یکی از بخش‌های این پروژه مربوط به پایانه کارگر است که مساله ملکی دارد و اداره‌کل مسکن و شهرسازی خوزستان باید این مساله را حل کند و با حل شدن این مشکل، توقفگاه بزرگی در این محدوده خواهیم داشت.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اهواز با اشاره به برنامه‌ریزی برای ساخت ایستگاه‌های بین راهی BRT در ۲۴ نقطه گفت: در زمینه ایستگاه‌های بین راهی بیش از هشت نقطه به پیمانکار تحویل داده شده و حفاری و فونداسیون این نقاط انجام شده است.

وی بیان کرد: سازه سه ایستگاه نصب شده است و سازه چهار ایستگاه دیگر هم آماده شده و در این روزها نصب می‌شوند.

سلیمانی با اشاره به علت تاخیر در بهره‌برداری از خط اول BRT تصریح کرد: در محل اجرای فونداسیون ایستگاه‌ها به تاسیساتی برخورد کردیم در حالی که ابتدای پروژه، دستگاه‌های متولی اعلام کردند در این نقاط تاسیساتی ندارند، اما حین اجرا در تمام ایستگاه‌ها به این تاسیسات برخورد کردیم و رفع معارض این تاسیسات گاهی تا دو ماه زمان برده است.

وی افزود: یکی دیگر از دلایل تاخیر در بهره‌برداری از این پروژه، منابع مالی است؛ به ویژه در نیمه اول سال، منابع مالی شهرداری به اندازه کافی تامین نشده است، در نتیجه برای تامین منابع مالی پروژه به مشکل برخوردیم که احتمالا در این روزها این چالش حل می‌شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اهواز گفت: دو تا چهار اتوبوس مفصلی از طریق یکی از کارخانه‌ها برای فعالیت آزمایشی وارد اهواز می‌شوند تا شرایط هندسی شبکه معابر و اصلاحات مورد نیاز بررسی شود.

وی در خصوص اعلام زمان بهره‌برداری از خط اول این پروژه در مهرماه تصریح کرد: اقدامات برای تامین اتوبوس، آماده کردن سازه ایستگاه‌ها و ... انجام شده است اما با توجه به وقوع اتفاقات غیرقابل پیش‌بینی و مواجهه با معارضات و طولانی شدن زمان رفع معارضات، این پروژه در زمان پیش‌بینی شده به بهره‌برداری نرسید و برای ارائه این خدمات، نیازمند همکاری بیشتر دیگر دستگاه‌ها هستیم. 

انتهای پیام 

  • چهارشنبه/ ۴ مهر ۱۴۰۳ / ۰۸:۴۴
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1403070402783
  • خبرنگار : 50225