فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی فارس:

‌حفاران غیرمجاز کوه رحمت مرودشت به دام افتادند

فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس از دستگیری ۲ حفار غیرمجاز در کوه رحمت شهرستان مرودشت خبر داد.

مسعود رزمجویی امروز، ۴ مهرماه در نشست میراث فرهنگی فارس گفت: با گزارش یگان حفاظت شهرستان مرودشت و در پی دریافت خبری از منابع و مخبرین مبنی بر حفاری غیر مجاز در دامنه کوه رحمت نرسیده به روستای کره تاوی، بلافاصله عوامل این یگان ضمن هماهنگی با مقام قضایی و همکاری پاسگاه انتظامی به منظور بررسی صحت و سقم موضوع عازم محل مورد نظرشدند.

وی افزود: افراد سود جو در این منطقه به منظور تحصیل اموال تاریخی- فرهنگی به حفاری غیر مجاز در سه نقطه به ابعاد تقریبی ۵/۱ در ۲ متر و ۵/۱ در ۱ متر و ۲ در ۱ متر اقدام کرده‌اند که دو نفر همراه با ادوات حفاری دستگیرشند.

فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی استان فارس گفت: متهمین همراه با پرونده متشکله برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی گردیدند و مراتب از طریق این یگان و واحد حقوقی در حال پیگیری است.

 به گفته وی، بر اساس موادی از فصل نهم قانون تعزیرات، هرگونه حفاری غیرمجاز وخریدوفروش اشیاء و اموال فرهنگی‌تاریخی جرم محسوب شده و ضمن ضبط اشیا و اموال مرتبط، مجازات حبس و جریمه نقدی در پی دارد.

به گزارش ایسنا، کوه رحمت یا کوه مهر معروف به کوه تخت جمشید، در فاصله ۱۶۰ کیلومتری شیراز و در بخش شمال شرقی دشت باستانی مرودشت که مجموعه جهانی تخت جمشید در آن قرار دارد، واقع شده است. 

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۴ مهر ۱۴۰۳ / ۰۸:۳۰
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1403070402762
  • خبرنگار : 50649