چگونه اضطراب جدایی کلاس‌اولی‌ها را از بین ببریم؟

یک مشاور مدرسه، به بیان راهکارهایی برای از بین بردن اضطراب جدایی در نوآموزان کلاس‌اولی پرداخت.

شیرین امامی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، با بیان اینکه بهترین راهکار برای درمان اضطراب جدایی در نوآموزان کلاس‌اولی این است که والدین با همکاری مدیر مدرسه و معلم این حس اضطراب را کم کم در نوآموزان کلاس اولی از بین ببرند، افزود: قبلاً راهکاری که به والدین توصیه می‌شد این بود که نوآموز کلاس اولی را تنها گذاشته و مدرسه را ترک کنند که این روش کاملاً اشتباه است. اگرچه ممکن است با انجام این روش نوآموز کلاس‌اولی آرام شود، اما تاثیر منفی این شیوه نادرست تربیتی آثار سوء بلندمدت در نوآموزان کلاس اولی برجای خواهد گذاشت.

این مشاور مدرسه با بیان اینکه تغییر مدرسه و کلاس درس نوآموزانی که دچار اضطراب جدایی هستند هیچ کمکی به درمان این دانش‌آموزان نمی‌کند، گفت: بهترین روش برای از بین بردن اضطراب جدایی در نوآموزان کلاس‌اولی این است که مادر روزهای اول را در مدرسه بماند و با همکاری معلم در محدوده کلاس درس و در معرض دید فرزندش باشد و بعد از گذشت دو یا سه روز در راهرو مانده و سپس به حیاط مدرسه و در جایی که در محدوده دید پنجره کلاس باشد، حضور داشته باشد.

این مشاور مدرسه تاکید کرد: بهتر است تا زمانی که اضطراب جدایی در نوآموزان کلاس اولی فروکش می‌کند، والدین خودشان فرزندشان را به مدرسه ببرند و از سرویس مدرسه برای حمل و نقل فرزندشان استفاده نکنند.

امامی گفت: معلم، مدیر و معاونین مدرسه هم می‌توانند با مسئولیت سپردن به نوآموزان کلاس اولی آنها را به درس و مدرسه علاقمند کرده و حس اضطراب جدایی را در آنها کاهش دهند.

امامی با بیان اینکه با رعایت این نکات اضطراب در اکثر نوآموزان کلاس اولی خیلی زود فروکش می‌کند، گفت: در مواردی که بعد از حدود ۱۰ روز از حضور نوآموزان کلاس‌اولی در مدارس باز هم مشکل اضطراب جدایی حل نشود، والدین می توانند با مراجعه به مشاورین آموزش و پرورش که در مراکز مشاوره تمامی نواحی و مناطق آموزش و پرورش حضور دارند، نسبت به دریافت خدمات تخصصی برای حل مشکل فرزندشان اقدام کنند.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۴ مهر ۱۴۰۳ / ۰۸:۲۸
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1403070402760
  • خبرنگار : 50180