مسئول دفتر نمایندگی بانک سلول‌های بنیادی خون بندناف گرگان پاسخ داد

چگونه خون بند ناف نوزاد خود را ذخیره کنیم؟

مسئول دفتر نمایندگی بانک سلول‌های بنیادی خون بندناف گرگان با بیان اینکه امکان ذخیره خون بند ناف در تمامی بیمارستان‌های دولتی و آزاد استان فراهم است در خصوص نحوه ذخیره خون بند ناف جنین توضیحاتی ارائه کرد.

فاطمه تمسکنی به مناسبت تاسیس بانک خون بند ناف رویان در گفت‌و گو با ایسنا اظهار کرد: بانک سلول‌های بنیادی رویان به عنوان اولین و بزرگ ترین مجموعه در خاورمیانه از سال ۱۳۸۴ در کشور ایران شروع به کار کرد و این فعالیت ارزشمند در استان گلستان از خرداد ماه سال ۱۳۹۷ آغاز شده که تاکنون بیش از هزار و ۵۰۰ نمونه از متقاضیان اخذ شده است.

مسئول دفتر نمایندگی بانک سلول‌های بنیادی خون بند ناف گرگان با اشاره به ارتقا کمی نمونه‌های خون بند ناف در استان گلستان بیان کرد: توانستیم با بهره‌گیری از تجارب کسب شده در سال‌های اخیر و با کمک مجموعه همکاران از جمله متخصصین زنان، نمونه‌گیرهای با تجربه و استفاده از علم و فناوری نوین افزایش کیفیت نمونه‌ها را شاهد باشیم.

وی ادامه داد: سلول‌های بنیادی با دارا بودن و قابلیت‌های چشم‌گیر امروزه نه تنها در درمان بیماری‌های خونی بلکه به منظور درمان بسیاری از بیماری‌ها از جمله بیماری‌های غیر خونی مانند دیستروفی عضلانی، آلزایمر، اوتیسم و پارکینسون در دست کارآزمایی قرار گرفته است. 

مسئول دفتر نمایندگی بانک سلول‌های بنیادی خون بند ناف گرگان در رابطه با زمان ذخیره‌سازی سلول‌های بنیادی خون بند ناف اظهار کرد: نمونه‌گیری در هنگام زایمان طبیعی یا سزارین امکان پذیر است و مادران باردار می توانند از هفته ۳۴ بارداری به صورت حضوری و یا از طریق ورود به سایت www.rsct.ir  اقدام به ثبت نام کنند.

وی در پایان با بیان اینکه در تمام بیمارستان‌های استان اعم از دولتی و غیر دولتی امکان ذخیره سازی سلول‌های بنیادی خون بند ناف فراهم شده است، افزود: خوشبختانه با افزایش آگاهی و استقبال والدین دوراندیش این استان نسبت به ذخیره سازی سلول های بنیادی خون بند ناف امکان نمونه‌گیری در تمام بیمارستان های استان اعم از دولتی و غیر دولتی فراهم شده و در تمامی ساعات شبانه روز پاسخگوی سوالات عزیزان خواهیم بود.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۴ مهر ۱۴۰۳ / ۰۸:۱۶
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1403070402750
  • خبرنگار : 50604