مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان خبر داد

رفع ناترازی آب شهر و روستاهای بمپور

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان گفت: با تکمیل پروژه احداث مخزن ذخیره ۵ هزار متر مکعبی، اجرای خطوط رفت و برگشت و راه‌اندازی چاه‌های جدید به ارزش ۵۵ میلیارد تومان، ناترازی آب شهر و تعدادی از روستاهای بمپور برطرف می‌شود.

علیرضا قاسمی شامگاه سه شنبه در جلسه شورای اداری شهرستان بمپور، با اشاره به پروژه‌های در دست اجرا، افزود: مخزن ۵۰۰۰ مترمکعبی بمپور با پیشرفت ۸۰ درصدی در حال احداث است و این پروژه برای پوشش جمعیت این شهر تا افق سال ۱۴۳۰ پیش‌بینی شده است.

وی با اشاره به دیگر اقدامات در دست اجرا، از بهره‌برداری دو حلقه چاه خبر داد و گفت: به منظور رفع ناترازی آب با برنامه‌ریزی صورت گرفته حفر دو حلقه چاه دیگر در دستور کار این شرکت قرار دارد که به زودی دستگاه حفاری در منطقه مستقر می‌شود.

قاسمی با بیان اینکه برای تأمین و ذخیره آب شرب مورد نیاز جمعیت شهر بمپور اقدامات متعددی انجام شد و برنامه‌های اجرایی این شرکت تا بهبود کمی و کیفی وضعیت آب این شهر ادامه دارد، تاکید کرد: در تلاشیم با استفاده از همه ظرفیت‌های اعتباری، وضعیت آب این شهر به ویژه در ایام گرم سال در بالاترین حد پایداری قرار گیرد.

وی با اشاره به روستاهای دچار مشکل آب شهرستان بمپور از جمله روستای سرتختی تصریح کرد: برای این روستا اجرای خط انتقال آب با تامین لوله به میزان ۴.۵ کیلومتر طی یک آینده انجام می‌شود و اصلاح خط انتقال روستای بزپیران نیز از محل منابع اعتباری ملی در دستور کار قرار دارد.

قاسمی ادامه داد:  روستای بزپیران، اعتبار استانی ندارد و به دلیل وجود خط انتقال قدیمی و فرسوده متحمل حوادث متعدد می‌شود، این پروژه نیاز به ۱۵ میلیارد تومان اعتبار دارد و با توجه به محدودیت اعتباری، پیشنهاد تامین اعتبار از محل منابع ملی ارائه شده که پس از ابلاغ عملیات اصلاح خط انتقال در سالجاری شروع خواهد شد.

فرماندار شهرستان بمپور نیز در این جلسه، اقدامات شرکت آب و فاضلاب برای رفع مشکلات آب در سطح شهرستان را جهادی عنوان کرد و گفت: با اقداماتی که طی دو سال گذشته در حوزه آب انجام شد، محدودیت‌های آبی بمپور به حداقل ممکن رسید.

سلمان برهانی افزود: برای حل مشکل آب شرب شهر بمپور در بلندمدت حفر دو حلقه چاه پیش‌بینی شده است که با راه‌اندازی آن مشکل قطعی و افت فشار آب در ایام گرم سال مرتفع می‌شود.

وی در پایان یادآور شد: ۹۸ درصد شهرستان بمپور دارای تأسیسات آبرسانی است.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۴ مهر ۱۴۰۳ / ۰۸:۰۶
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 1403070402741
  • خبرنگار :