معاون امور بین‌الملل آستان قدس رضوی:

کمک به تحقق تمدن نوین اسلامی با ترویج سنت وقف و نذر

معاون امور بین‌الملل آستان قدس رضوی گفت: امیدواریم با ترویج سنت وقف و نذر، بتوان به تحقق تمدن نوین اسلامی کمک کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین فقیه اسفندیاری امشب، ۳ مهرماه، در اختتامیه اجلاسیه بین‌المللی واقفان و ناذران رضوی اظهار کرد: وقف و نذر در فرهنگ اسلامی می‌تواند به تحقق تمدن نوین اسلامی کمک کنند.

وی با اشاره به اهداف اجلاسیه واقفان و ناذران رضوی اضافه کرد: اهداف این اجلاسیه شبکه‌سازی میان واقفان در حوزه داخل و خارج از کشور، اجتماعی‌سازی و نذر و سنت‌های اصیل اسلامی و شناساندن ظرفیت‌های آستان قدس رضوی است.

اسفندیاری خاطرنشان کرد: تعداد شرکت‌کنندگان این اجلاسیه ۸۰ نفر از ایران و کشورهای مختلف است و مهمانانی از کشورهای عراق، بحرین، عمان، پاکستان، هندوستان و افغانستان در این اجلاسیه حضور دارند.

وی به پروژه‌های مختلف آستان قدس رضوی اشاره کرد و ادامه داد: آستان قدس رضوی علاوه بر خدماتی که تاکنون در حوزه‌های فرهنگی، علمی، پژوهشی و سلامت ارائه کرده است به انجام فعالیت‌های خود بدون استفاده از بودجه دولتی ادامه خواهد داد.

معاون امور بین‌الملل آستان قدس رضوی در خصوص فعالان کشور پاکستان عنوان کرد: آستان قدس رضوی با همراهی فعالان فرهنگی کشور پاکستان و همکاری استانداری خراسان رضوی، وزارت کشور و ... در زمینی به مساحت ۱۸ هکتار که در اختیار بنیاد کرامت رضوی قرار گرفت، خدماتی برای زائرانی که از پاکستان به مشهد و از مشهد به پاکستان مشرف می‌شوند، فراهم آورد.

وی با بیان امیدواری در ترویج سنت وقف و نذر، خاطرنشان کرد: امیدواریم با ترویج سنت وقف و نذر، بتوان به تحقق تمدن نوین اسلامی کمک کرد.

گفتنی است که آستان قدس رضوی به عنوان بزرگترین نهاد موقوفاتی جهان و مرکزی برای تبلیغ معارف قرآن و سنت حمایت از نیازمندان و زائران امام رضا(ع) در حوزه‌های مختلف از جمله وقف و نذر به ویژه زائران سلامت و درمان فعالیت می‌کند.

نخستین اجلاسیه بین‌المللی واقفان و ناذران رضوی در تاریخ ۳ مهر، در تالار شیخ طبرسی آستانه قدس رضوی با حضور بیش از ۱۰ کشور مختلف برگزار شد و تا ۴ مهر برگزاری آن ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۳ مهر ۱۴۰۳ / ۲۲:۲۵
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403070302669
  • خبرنگار : 50990