آتش‌نشانی اصفهان به‌طور روزانه ۴۰ درصد مزاحم تلفنی دارد

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان گفت: ۴۰درصد تماس‌های روزانه مزاحمت‌های تلفنی به شمار می‌آیند. البته در این خصوص ترقی داشته‌ایم، زیرا در سال‌های گذشته مزاحمت‌های تلفنی از این هم بیشتر بود.

محمدمهدی مقدس‌زاده امروز (سه‌شنبه ۳مهرماه) در نشست خبری سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان در کتابخانه مرکزی اصفهان اظهار کرد: طی ۶ ماه نخست امسال، در ۸۶۹۰ عملیات اطفای حریق حضور داشتیم. از این تعداد ۳۵۹۲ فقره به حادثه، ۳۰۹۹ فقره به حریق و ۱۶۳۹ فقره به خدمات ایمنی مربوط می‌شود. بنابراین، ۴۵درصد حادثه، ۳۶درصد حریق و ۱۹درصد خدمات ایمنی بوده است.

وی ادامه داد: در این ۶ ماه، جان ۴۰۰۰ شهروند گرفتار در آتش‌سوزی را نجات داده‌ایم. باید گفت که در مقایسه با مدت مشابه، تعداد نجات‌یافتگان ۷۶ درصد افزایش یافته است. در مقایسه با سال گذشته، آمار تصادفات ۱۲درصد و آمار حوادث کوه ۱۹درصد کاهش داشته است. ۱۴۹۱ حادثه محبوسی در آسانسور نیز وقوع یافته است. این تعداد متأثر از قطعی برق بود که باتوجه‌به افزایش حبس در آسانسور، اکیپ موتوری را فعال کردیم.

این مسئول شهر اصفهان اضافه کرد: تعداد کل تماس‌ها با سامانه ۱۲۵ در ۶ ماه نخست سال جاری، ۳۱۳ هزار و ۸۵۹ مورد بوده است. می‌توان گفت تماس‌های ثبت‌شده در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۶درصد کاهش دارد. همچنین در این مدت بیشترین رده سنی نجات‌یافته در حوادث آتش‌سوزی به ۲۵ و ۴۰ ساله‌ها مربوط می‌شود. باید گفت که به‌طور میانگین در هر روز ۲۲ نفر نجات یافته‌اند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان یادآور شد: در ۶ ماه نخست امسال، آمار آتش‌سوزی‌ها ۳درصد افزایش یافت. با افزایش ۲۱درصدی حوادث، ارائه خدمات ایمنی هم افزایش و به رشد ۲۵درصدی رسید.

وی با نگاهی جزئی‌تر به حوادث ۶ ماه ابتدایی سال جاری اظهار کرد: در این مدت، با ۴۱۶ سانحه رانندگی، ۵۰ حادثه کوه، ۸۹۸ حادثه مهار یا نجات حیوانات، ۶۱۲ فقره محبوسی در اماکن، ۲۹۶ فقره رفع خطر مار، ۵ مورد غرق‌شدگی در کانال آب و استخر روبه‌رو شدیم.

این مقام مسئول آتش‌نشانی با تأکید بر اینکه آمار برخی حوادث کاهش یافته است، توضیح داد: کاهش ۳۸درصدی سقوط در چاه، کاهش ۸درصدی مشاهده مار، کاهش ۸ درصدی گیرکردن حلقه در انگشت شهروندان و کاهش ۵ درصدی آتش‌سوزی‌ در منازل مسکونی، آمار قابل‌توجه دیگری است که نباید از نظر دور داشت.

مقدس‌زاده با تأکید بر اینکه امسال بیشترین آمار حوادث مربوط به فصل تابستان بوده است، گفت: براساس ساعات آماری نیز بیشترین حریق و حوادث در فاصلۀ زمانی ظهر تا عصر رخ داده است. از جنبه روزهای هفته نیز باید گفت که بیشترین فراوانی حریق و حوادث به روزهای پنجشنبه مربوط می‌شود.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان اظهار کرد: امسال در مقایسه با سال گذشته در موضوع استقرار اطفائیه در سطح شهر ۶۱درصد رشد داشتیم. ۲۹۹۱ مورد گشت ایمنی در ۶ ماه اول سال صورت گرفت که با هدف شناسایی نقاط مخاطره‌آمیز فعالیت می‌کردند. این گشت‌ها نیز رشد ۲۸درصدی داشته‌اند.

وی با اشاره به اینکه ۲۸ ایستگاه آتش‌نشانی در شهر اصفهان فعال است، توضیح داد: یک ایستگاه نیز آماده بهره‌برداری و سه ایستگاه دیگر نیز در حال طراحی و ساخت است. بنابراین، در آینده ۳۲ ایستگاه آتش‌نشانی خواهیم داشت. البته براساس استانداردها، شهر اصفهان به ۴۱ ایستگاه آتش‌نشانی نیاز دارد.

 مقدس‌زاده با نظر به تماس‌های روزانۀ ۱۲۵ خاطرنشان کرد: ۴۰درصد تماس‌های روزانه مزاحمت‌های تلفنی به شمار می‌آیند. البته در این خصوص ترقی داشته‌ایم، زیرا در سال‌های گذشته مزاحمت‌های تلفنی از این هم بیشتر بود. به‌منظور ارتقای این مسئله تعاملی بین آتش‌نشانی و دستگاه قضائی شکل گرفت و حکم دستگیری مزاحمان نیز صادر شد.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۳ مهر ۱۴۰۳ / ۱۹:۴۲
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1403070302631
  • خبرنگار : 50653