سانتونخا: کشورهای جهان استقبال خوبی از مسابقات کیش داشتند

رییس فدراسیون جهانی بدنسازی با ابراز رضایت از سطح کیفی و کمی رقابت‌های جهانی بدنسازی در کیش، گفت: برترین‌های جهان در این مسابقات حاضر شده‌اند.

رافائل سانتونخا در گفت‌وگو با ایسنا، درباره برگزاری رقابت‌های بدنسازی قهرمانی جهان در ایران، اظهار کرد: سطح کیفی مسابقات خیلی بالاست. برترین بدنسازان و فیتنس کاران جهان در این مسابقات حاضر هستند.

او درباره استقبال کشورهای خارجی از این رقابت‌ها، گفت: به نظر من استقبال کشورها و حضورشان در این مسابقات با توجه به میزبانی‌های گذشته ایران از مسابقات بین‌المللی فوق‌العاده است. البته با توجه به مهمان نوازی و میزبانی‌خوب ایران باز هم این تعداد کم است.

رییس فدراسیون جهانی بدنسازی درباره کیفیت ورزشکاران بدنسازی ایران در جهان، خاطرنشان کرد: بدنسازان ایرانی فوق‌العاده هستند و جزو ۳ کشور نخست جهان محسوب می‌شوند. اگر بخواهیم پرورش اندام را بگوییم ایران در جهان اول است و سال گذشته نیز قهرمان جهان شد.

سانتونخا درباره راهکارهای فدراسیون جهانی بدنسازی برای مبارزه با دوپینگ، گفت: ما معتقد به مبارزه با دوپینگ هستیم. فدراسیون جهانی در کنار این که از ورزشکاران خود بهترین عملکرد را می‌خواهد از ورزشکاران می‌خواهد سبک زندگی سالمی را داشته باشند. بر همین اساس با آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ همکاری نزدیک داریم و سیستم نمونه‌گیری بین‌المللی را در این مسابقات دنبال می‌کنیم و از ورزشکاران منتخب آزمایش خون و ادرار می‌گیریم.

وی در پاسخ به این سوال که در مسابقات جهانی کیش از چند ورزشکار تست دوپینگ‌ گرفته می‌شود؟ اظهار کرد: از ۳۰ ورزشکار در این رقابت‌ها شامل اورال مسابقات و هم‌چنین نفراتی که مدال می‌گیرند تست دوپینگ‌ گرفته می‌شود.

رییس فدراسیون جهانی بدنسازی در پایان درباره انتخاب عبدالمهدی نصیرزاده، رییس فدراسیون بدنسازی ایران به عنوان نایب رییس یکی از زیرمجموعه‌های فدراسیون جهانی بدنسازی، گفت: او به عنوان نایب رییس ما در قسمت ورزش دانشجویی فدراسیون جهانی بدنسازی به مدت ۴ سال انتخاب شد.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۳ مهر ۱۴۰۳ / ۱۹:۱۰
  • دسته‌بندی: سایر ورزش‌ها
  • کد خبر: 1403070302611
  • خبرنگار : 71506