روایت اینستاگرامی عراقچی از رایزنی با گروسی در نیویورک

وزیر خارجه ایران خبر داد که در دیدار با مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی «آخرین روند همکاری‌ها میان جمهوری اسلامی ایران و این نهاد بین المللی مورد ارزیابی قرار گرفت».

به گزارش ایسنا، «سید عباس عراقچی» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز سه‌شنبه و در گزارشی اینستاگرامی از سومین روز  حضورش در نیویورک، در صفحه خود در این شبکه اجتماعی نوشت: «سومین روز از حضور در نیویورک با شرکت در جلسات عالی متنوع و فشرده در معیت دکتر پزشکیان همراه بود.»

وی افزود: «رئیس‌جمهور در نشست تفصیلی با مدیران ارشد رسانه های آمریکایی به تبیین رویکرد و نگاه دولت چهاردهم نسبت به مسائل داخلی، منطقه‌ای و بین‌المللی پرداختند و در ادامه بر تمایل کشورمان به گسترش روابط با کشورهای دنیا بر پایه احترام متقابل تاکید کردند».

عراقچی تصریح‌ کرد: «در ادامه دیدارهای مفیدی میان هیأت عالی رتبه سیاسی کشورمان و روسای جمهور تاجیکستان، ترکیه، فنلاند و سوئیس و همچنین پادشاه اردن، رئیس شورای اروپا و گروه اِلدِر برگزار شد».

وی افزود: «رئیس‌جمهور در دیدارهای دوجانبه علاوه بر پیگیری منافع ملی بر لزوم اقدام قاطع جهانی جهت توقف ماشین جنگی رژیم صهیونیستی به عنوان تهدید فوری امنیت بین المللی تاکید کردند و به صراحت از سکوت و بی‌عملی برخی محافل و مدعیان حقوق‌بشر نسبت به جنایات بی‌سابقه صهیونیست‌ها در غزه و دیگر نقاط منطقه انتقاد کردند».

وزیر خارجه ایران با بیان اینکه «در این روز همچنین فرصتی فراهم شد با همتایانم از کشورهای ژاپن و مکزیک دیدار و گفت‌وگو کنم»، خاطرنشان کرد: «در محل نمایندگی کشورمان نزد سازمان ملل نیز میزبان آقای رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی بودم و آخرین روند همکاریها میان جمهوری اسلامی ایران و این نهاد بین المللی مورد ارزیابی قرار گرفت».

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۳ مهر ۱۴۰۳ / ۱۸:۳۸
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 1403070302604
  • خبرنگار : 71038