مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان

سینما در فرهنگ عمومی کشور بسیار تاثیرگذار است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان گفت: سینما یک عنصر فرهنگی است و در فرهنگ عمومی یک کشور تاثیر بسزایی دارد.

علی اصغردریایی امروز (سوم مهر) در مراسم جشن مهر سینمای ایران اظهار کرد:  سینما رسانەای نافذ و تعیین کنندە است و در کشورهای بزرگ دنیا برای پیشبرد اهداف خود از این رسانە بهرە می‌گیرد.

وی عنوان کرد: اینکە در سینمای هالیوود و بالیوود سرمایەگذاری‌های هنگفتی انجام می‌شود، صرفا برای ایجاد سرگرمی و فیلم سازی نیست، بلکە راهبردها و تفکرات سیاسی و اجتماعی خود را از طریق این رسانە بە جامعە هدف خود عرضە می‌کند.

دریایی ادامە داد: سینما یک عنصر فرهنگی است و نباید در فهم سینمایی یک کشور از عناصر فرهنگی غفلت کنیم، لذا سینما در فرهنگ عمومی یک کشور بسیار تاثیرگذار است و  یکی از شاخص‌هایی است کە می‌تواند باورهای عمومی را تعمیق و تقویت کند.

وی بە همایش ماموستا بیسارانی طی چند هفتە گذشتە اشارە کرد و افزود: این شاعر گرانقدر کُرد در بسیاری از شعرهایش معتقد بودە است کە بسیاری از مشکلات بشر بە دلیل دوری از معنویات و خداباوری است، لذا در عصر حاضر برای سلامت جامعە نیازمند توجە جدی بە معنویات هستیم و این وظیفە سینمای روز است کە این زمینە را فراهم کند زیرا سینما یک رسانە بسیار جذاب برای همە آحاد جامعە است.

دریایی بیان کرد: سینما یک روایتگر مسلط بر زندگی مردم جامعە است کە می‌تواند واقعیت‌ها را روایت کند و سینمای متعهد سینمایی است کە پای قصەها و غصەهای مردم می‌نشیند و امید و باور را در بین مردم افزایش می‌دهد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافە کرد: همانگونە کە می‌دانید در فیلم‌های سینمای بالیوود فیلم با وحشت شروع و با امید بە پایان می‌رسد این درحالی است کە فیلم‌های ما با غصە شروع و با یک پایان خاکستری بە اتمام می‌رسد.

علی اصغر دریایی ادامە داد: در استان کردستان سە مسئلە تربیت، خانوادە و عرق سازی، سە مسئلە اصلی و مادر هستند کە باید همە ارگان‌ها، گروەها، افراد، هنرمندان و فیلم‌سازان باید بە آن توجە ویژەای داشتە باشند، زیرا با حل این مسائل بسیاری از مشکلات استان و جامعە حل خواهد شد.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۳ مهر ۱۴۰۳ / ۱۸:۲۴
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 1403070302598
  • خبرنگار : 50294