مدیر حوزه‌های علمیه:

توسعه علم و فناوری پیوست بین المللی داشته باشد

مدیر حوزه‌های علمیه گفت: علم و فناوری ما باید همراه با پیوست بین‌المللی به ویژه برای کشورهایی که با آن‌ها همکاری داریم باشد که یک لایه‌اش بهره‌گیری از مرزهای علم و دانش و لایه‌های دیگر آن، پیدا کردن بازار برای محصولات فناورانه ما باشد.

آیت الله اعرافی امروز، ۳ مهرماه در دیدار حسین افشین معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور که در دفتر مدیر حوزه‌های علمیه در قم برگزار شد، با اشاره به جایگاه علم، اظهار کرد: علم باید به گونه‌ای راهبری شود که نسخه بپیچد و تکیه بر تئوری، نظریه و دانش باشد.

وی افزود: حدود بیست مسئله کلان و اصلی در کشور داریم که این مسائل به یک طرح کلان نیاز دارد و شما در معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری می‌توانید از هر دانشگاهی بخواهید که برای این کلان مسائل کشور حرف قابل دفاعی داشته باشد.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور عنوان کرد: گاهی جناح زدگی مانع می‌شود که عمق مسائل کاملا روشن شود که باید از آن پرهیز شود.

 اعرافی ادامه داد: در بیست سال گذشته همواره به وزرای علوم مختلف گفته شده که ما در آینده حتماً کرسی و صندلی‌های خالی در دانشگاه ها خواهیم داشت و می‌شود از این فرصت برای جذب دانشجوی بین الملل در سطح وسیع اما مهندسی شده استفاده کنیم.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور افزود: ما به یک بازار بین المللی در منطقه، جنوب شرق آسیا، آفریقا نیاز داریم؛ علم و فناوری ما باید همراه با پیوست بین المللی به ویژه برای کشورهایی که با آن‌ها همکاری داریم باشد که یک لایه‌اش بهره‌گیری از مرزهای علم و دانش و لایه‌های دیگر آن، پیدا کردن بازار برای محصولات فناورانه ما باشد.

اعرافی در بخش پایانی سخنان خود به برخی فعالیت‌های صورت گرفته در مدیریت حوزه‌های علمیه اشاره کرد و گفت: طراحی درختواره رشته‌ها از کارهای مهم حوزه بوده است و ده‌ها طرح کلان در این مدت در حوزه اجرایی شده است.

به گزارش ایسنا؛ در ابتدای این دیدار دکتر حسین افشین معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور به بیان گزارشی از فعالیت‌ها و برنامه‌های اجرا شده در این معاونت پرداخت.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۳ مهر ۱۴۰۳ / ۱۸:۲۳
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 1403070302597
  • خبرنگار : 50455