معاون استاندار:

غرفه کرمان در نمایشگاه بین‌المللی کشاورزی برپا شد

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان گفت: غرفه کرمان با حضور ۱۳ شرکت در قالب انجمن تخصصی صنایع همگن پلیمر در هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کشاورزی آیفارم برپا شده است.

امیر حسن‌زاده امروز (سوم مهر ماه) در جمع خبرنگاران با اشاره به بازدید وزیر جهاد کشاورزی از غرفه کرمان در هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کشاورزی آیفارم، اظهار کرد: ما در کرمان به‌دنبال کار تیمی هستیم و از این رو، انجمن تخصصی صنایع همگن پلیمر استان با ۱۳ شرکت در این رویداد حضور دارد که از امروز تا ششم مهر ماه در نمایشگاه بین‌المللی شهر آفتاب برپاست.

وی بیان کرد: شرکت‌کنندگان کرمانی در هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کشاورزی آیفارم به‌دنبال گسترش صادرات خدمات فنی و مهندسی هستند و برنامه آنها ابتدا برای صادرات به‌ خارج از استان و در آینده به خارج از کشور است.

معاون استاندار کرمان با تاکید بر لزوم صنعتی‌ شدن کشاورزی، گفت: بحث صنعتی‌ شدن کشاورزی را با وزیر جهاد کشاورزی مطرح کردیم که این امر با استقبال او مواجه شد و به سرآمد بودن کشاورزی استان کرمان در کشور اشاره کرد.

حسن‌زاده اظهار کرد: نگاه جدی به حوزه کشاروزی به‌عنوان یک صنعت و پیشران در استان کرمان داریم و زنجیره‌ شدن محصولات کشاورزی را دنبال می‌کنیم که تاکنون زنجیره ارزش محصولاتی مانند پسته، خرما و گل‌محمدی شکل گرفته است تا شاهد ارزش‌افزوده در این بخش باشیم.

وی ادامه داد: کرمان بزرگترین استان کشور است و دو اداره کل جهاد کشاورزی در شمال و جنوب استان فعالیت می‌کنند و حدود ۱۰ میلیون تن محصول کشاورزی داریم که بعضی محصولات مانند خرما، پسته و گردو جزء سه تولید اول کشور به‌شمار می‌آیند و با توجه به کیفیت بالایی که دارند از محصولات صادراتی هستند. محصولات صادراتی باید با سورتینگ و بسته‌بندی مناسب فروخته شود نه اینکه ما محصولات را به‌صورت خام بفروشیم و در آن طرف با برندهای خارجی به‌ فروش برسد.

حسن‌زاده همچنین از محدودیت منابع آبی در استان کرمان سخن گفت و اظهار کرد: ۹۲ درصد آب استان کرمان در حوزه کشاورزی مصرف می‌شود و کشاورزان باید با علم روز پیش بروند و از روش‌های نوین بهره ببرند.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه انجمن و کنسرسیوم تخصصی صنایع همگن پلیمر استان کرمان در زمینه تولید لوله‌های پلی‌اتیلن و سیستم‌های آبیاری تحت‌ فشار فعالیت می‌کند، با برگزاری همایش منطقه‌ای، ارتباط مستقیم با کشاورزان و اجرای مدل‌ها و نمونه‌های موفق می‌تواند برای کاهش هزینه‌های کشاورزی، بهره‌وری بالا، کاهش مصرف آب و افزایش محصولات صادراتی تلاش کند و ما به‌عنوان دولت این زنجیره‌ها را به هم متصل کنیم و به سمت زنجیره ارزش برویم.

حسن‌زاده با اشاره به اینکه نشست‌هایی با متحصصان و هیئت‌های خارجی در غرفه کرمان در هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کشاورزی آیفارم برگزار می‌کنیم، از حضور هیئت تاجیکستانی در این غرفه خبر داد.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۳ مهر ۱۴۰۳ / ۱۷:۴۳
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 1403070302575
  • خبرنگار : 50187