آغاز پاییز با کاهش دما در مازندران

معاون توسعه و ‌پیش‌بینی اداره کل هواشناسی مازندران از هشدار جوی سطح  زرد هواشناسی و کاهش دما در استان خبر داد.

احمد اسدی در گفت‌وگوبا ایسنا در توصیف سامانه بارشی گفت: با شکل گیری جریانات شمالی همراه با عبور موج  این سامانه در استان فعال خواهد شد.

وی با اشاره به زمان فعالیت سامانه بارشی در مازندران افزود: از عصر سه‌شنبه ۳ تا اواخر وقت پنجشنبه ۵ مهر سال جاری این سامانه در استان تداوم دارد.

معاون هواشناسی مازندران با اشاره به نوع مخاطره این سامانه تصریح کرد: رگبار متناوب باران، کاهش دما، رعدوبرق پراکنده، وزش باد نسبتا شدید موقتی و در ارتفاعات مه آلود بوده و منطقه اثر کل استان است.

معاون هواشناسی مازندران درباره اثر مخاطره این سامانه جوی در استان، افزود: احتمال آبگرفتگی محلی، جاری شدن روان‌آب، افزایش حجم آب رودخانه‌ها، ریزش‌سنگ، کاهش دید در جاده‌ها و محورهای کوهستانی مورد انتظار است.

اسدی به هموطنان توصیه کرد: عدم اسکان و برپا کردن چادرهای مسافرتی در حاشیه و بستر رودخانه‌ها، پرهیز از فعالیت‌های کوه‌نوردی، خودداری از چرای دام در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع و سایر اقدامات پیشگیرانه مورد تاکید است.

وی همچنین با اشاره به  پیش‌بینی جوی در روزهای آینده گفت: وضعیت جوی استان مازندران در روز سه‌شنبه در مناطق ساحلی و جلگه‌ای، نیمه ابری تا ابری از اواخر روز با وزش باد نسبتا شدید موقتی، رگبار و رعدوبرق پراکنده و در ارتفاعات، صاف تا نیمه ابری، از شب ابری، با وزش باد و رگبار و رعدوبرق پراکنده همراه است.

معاون اداره کل‌هواشناسی گفت: در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه آسمان ابری (در ارتفاعات مه آلود) با کاهش دما، گاهی با رگبار باران، وزش باد و رعدوبرق پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

اسدی یادآور شد: در روز جمعه نیز آسمان نیمه ابری گاهی ابری، در دامنه‌ها و ارتفاعات با بارش پراکنده و

شنبه ۷ مهر، نیمه ابری تا ابری بتدریج با رگبار باران، وزش باد و رعدوبرق پراکنده همراه خواهد بود.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۳ مهر ۱۴۰۳ / ۱۵:۴۶
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1403070302499
  • خبرنگار : 50199