معاون بانوان اداره کل ورزش خوزستان:

وزارت ورزش نگاه ویژه‌ای به جایگاه نواب رییسان هیات‌ها داشته باشد

معاون بانوان اداره کل ورزش و جوانان خوزستان گفت: به بحث جایگاه و شرح وظایف نواب رییسان در آیین نامه هیات های ورزشی اشاره‌ای به آن نشده است و نیاز به نگاه ویژه وزارت ورزش دارد.

نشست تخصصی نواب رییس هیات های ورزشی با حضور معاون ورزش بانوان و مدیرکل دفتر هماهنگی و نظارت ورزش بانوان کشور و نیز مدیرکل ورزش استان خوزستان امروز، سوم مهرماه در اهواز برگزار شد.

به گزارش ایسنا، سکینه ناصری مقدم معاون بانوان اداره کل ورزش و جوانان خوزستان در این مراسم، اظهارکرد: قبل از شرایط کرونا ۸۹ هزار بیمه شده در بخش بانوان ورزش استان داشتیم و در سال ۱۴۰۲ با حمایت های صورت گرفته ۱۰۰ هزار و ۴۳۲ نفر بیمه شده ورزشی در بخش بانوان داشتیم. البته این تعداد می تواند خیلی بیشتر از این باشد و نیاز است با برنامه ریزی بهتر این تعداد به تعداد مطلوب برسانیم.

به گزارش ایسنا، او ادامه داد: ۲۰ میزبانی در سال گذشته در ورزش بانوان خوزستان داشتیم. همچنین در حال حاضر حدود ۳۰۰ هیات شهرستانی فعال در بخش بانوان و ۴۲ هیات استانی فعال داریم. همچنین در سال گذشته، ۷۴ بانوی خوزستانی به تیم های ملی دعوت شدند که ۲۳ نفر به عضویت تیم های ملی مختلف درآمدند. مشارکت کنندگان در رویدادهای همگانی استان نیز حدود ۲ هزار نفر جمعیت بود.

معاون بانوان اداره کل ورزش و جوانان خوزستان با بیان این که ۲۳ مدال در رویدادهای مختلف توسط دختران خوزستانی در سال ۱۴۰۲ کسب شد، افزود: یکی از مهمترین اتفاقات در سال های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ شاهد بودیم و ان شاءالله در ۱۴۰۳ نیز شاهد خواهیم بود، بحث تجلیل از بانوان مدال آور است که جا دارد از بنی تمیم بابت نگاه ویژه به بخش بانوان قدردانی کنم. برای اولین بار قرار است حتی از بانوانی که در رویدادهای بین المللی حضور داشتند ولی موفق به کسب مدال نشدند از آن ها با اهدای معادل پاداش مدال برنز تقدیر شود.

او با اشاره به صعود نفت امیدیه به سوپر لیگ فوتسال بانوان کشور در سال گذشته، گفت: همچنین شاهد حضور ۹ خوزستانی در بازی‌های آسیایی و پاراآسیایی بودیم که حاصل آن سه مدال و یک عنوان چهارمی بود. همچنین امسال خوزستان سه سهمیه در بخش ورزشکاران و مربیان در پارالمپیک پاریس داشت و بانوی خوزستانی توانست به مدال برنز دست پرتاب نیزه دست پیدا کند.

ناصری مقدم با اشاره به طرح های ملی، ادامه داد: طرح‌های ملی بانو توانا، دختران آفتاب ایران زمین و پایش و تندرستی بانوان شاغل را در برنامه کاری مان داشتیم ودر واقع حوزه ورزش بانوان خوزستان به کمک نواب رییس تمام تلاش خود را برای کسب موفقیت انجام داده است. همه ما می دانیم ظرفیت های خوبی در بخش بانوان استان خوزستان وجود دارد که با برنامه ریزی های مدنظر امیدواریم هم تعداد دعوت شدگان و عضویت خوزستانی ها در تیم های ملی افزایش پیدا کند و در نهایت نیز شاهد افزایش مدال آوری‌ها باشیم.

او خاطرنشان کرد: به بحث جایگاه و شرح وظایف نواب رییسان در آیین نامه هیات های ورزشی اشاره ای به آن نشده است و نیاز به نگاه ویژه وزارت ورزش دارد. معمولا به همین دلیل در هیات های ورزشی به چالش هایی مواجه هستیم. یکی از مهمترین موضوعات دیگر، بحث اعتبارات مالی است که باید برای ورزش بانوان ویژه در نظر گرفته شود. نواب رییس حق امضا ندارند و معمولا هم در جریان امورات مالی هیات ها قرار نمی گیرند که باید به این موضوع نیز توجه شود.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۳ مهر ۱۴۰۳ / ۱۵:۲۱
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1403070302463
  • خبرنگار : 50228