نماینده خوزستان در مجلس خبرگان رهبری:

دانش‌آموزان هنگام تحصیل، مردم‌سالاری دینی را تمرین کنند

نماینده خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: با توجه به اهمیت مردم‌سالاری دینی، دانش‌آموزان که آینده‌سازان کشور هستند باید در زمان تحصیل مردم‌سالاری دینی را تمرین کنند و بهترین جا برای این تمرین، مجلس دانش‌آموزی است.

آیت‌الله محسن حیدری در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس دانش‌آموزی استان خوزستان که امروز (۳ مهرماه) برگزار شد، اظهار کرد: مجلس دانش‌آموزی و تشکیل آن در مدارس یک نوع تمرین مردم‌سالاری دینی است؛ از دانش‌آموزان که خود را برای این کار مهم آماده کرده‌اند و مسئولان آموزش و پرورش تشکر می‌کنم.

به گزارش ایسنا وی افزود: افتخار این ملت این است که نظام جمهوری اسلامی ایران را دارند که شالوده آن مردم‌سالاری دینی است. مردم‌سالاری دینی یعنی حاکمیت مردم توسط خودشان و در چارچوب دین و جمهوری اسلامی ایران و بر اساس ولایت فقیه رخ می‌دهد. در این نظام، مردم سرنوشت خود را تعیین می‌کنند.

نماینده خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: حکومت‌های زیادی در دنیا به عنوان دموکراسی مطرح هستند اما در هیچکدام از آن‌ها روح مردم‌سالاری نیست و تنها در جمهوری اسلامی ایران روح مردم‌سالاری دینی حاکم است.

وی افزود: در این نظام تمام مقامات کشوری مستقیم یا غیرمستقیم باید پاسخگوی مردم باشد.

حیدری گفت: ممکن است هزاران فقیه وجود داشته باشد اما فقیهی می‌تواند زمام امور مسلمانان را در دست بگیرد که قدرت مردمی داشته باشد؛ در نظام جمهوری اسلامی ایران، مجلس خبرگان رهبری در روز مبادا این کار را می کند و کسی که معدل بالاتری از همه لحاظ داشته باشد را انتخاب می‌کند، بنابراین رهبر جمهوری اسلامی ایران منتخب منتخبان مردم است.

وی ادامه داد: رئیس جمهور، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و اعضای شوراهای شهرها و روستاها نیز با انتخاب مستقیم مردم انتخاب می‌شوند و بعد از آن برخی مسئولان به ترتیب انتخاب می‌شوند و همه اینها برگرفته از انتخاب مردم است.

نماینده خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: در هیچ کشوری به این شکل مردم‌سالاری وجود ندارد زیرا در این نظام هیچ مقام و مسئولی نداریم که به صورت مستقیم یا غیرمستقیم به وسیله مردم انتخاب نشده باشد.

وی افزود: با توجه به اهمیت مردم‌سالاری دینی، دانش‌آموزان که آینده‌سازان کشور هستند باید در زمان تحصیل مردم‌سالاری دینی را تمرین کنند و بهترین جا برای این تمرین، مجلس دانش‌آموزی است. مدیران نیز باید به این دانش‌آموزان میدان دهند تا آماده شکوفا کردن استعدادهای خود باشند که در حال شکل‌گیری است.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۳ مهر ۱۴۰۳ / ۱۵:۱۲
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1403070302451
  • خبرنگار : 50225