مدیر جهاد کشاورزی شهرستان:

۲۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی بروجرد با آب فاضلاب آبیاری می‌شود

مدیر جهاد کشاورزی بروجرد گفت: ۲۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی منطقه جنوب شهرستان با آب فاضلاب آبیاری می‌شود.

جواد گودرزی امروز سوم مهرماه در جلسه کارگروه اجتماعی و فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده بروجرد که در محل فرمانداری شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: تکمیل فاضلاب شهری ضروری بوده اما فاضلاب صنعتی نیز برخی زمین‌های کشاورزی را آلوده می‌کند.

وی با بیان اینکه برخی از کشاورزان نیز به دستگاه قضایی معرفی شدند ولی متأسفانه مشکل حل نشد، افزود: در کانال‌های آب شهری نیز مشکل داریم و باید توسط شهرداری اصلاح شود، راهکارهای مناسب برای حل مشکل نیاز است.

شهاب شعبان مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری بروجرد نیز در این جلسه، گفت: ۱۰۰۰ قلاده سگ بلاصاحب در مرکز نگهداری شهرداری بروجرد واکسیناسیون شدند و تاکنون بیش از ۱۴۰۰ قلاده سگ بلاصاحب از سطح شهر زنده‌گیری و به مرکز نگهداری شهرداری بروجرد منتقل شدند.

وی با بیان اینکه با عقیم‌سازی ۶۰۰ قلاده سگ از تکثیر بیش از ۸ هزار قلاده سگ جلوگیری شده است، اضافه کرد: در حال حاضر ۲۰۰ قلاده سگ در مرکز نگهداری سگ‌های بلاصاحب شهرداری بروجرد نگهداری می‌شود، سگ‌های بلاصاحب بعد از زنده‌گیری و عقیم‌سازی و واکسیناسیون پلاک‌گذاری شده و رهاسازی می‌شوند.

مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری بروجرد بیان کرد: مرکز نگهداری سگ‌های بلاصاحب شهرداری بروجرد ظرفیت نگهداری ۵۰۰ سگ را دارد.

شعبان با بیان اینکه سگ‌های بیمار نیز طبق پروتکل‌های مربوطه امحا می‌شوند، گفت: بعد از واکسیناسیون سگ‌ها اگر کسانی مایل باشند می‌توانند از سگ‌ها برای نگهبانی استفاده کنند به مرکز نگهداری شهرداری مراجعه سگ‌ها به آنان تحویل داده می‌شود.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۳ مهر ۱۴۰۳ / ۱۵:۱۰
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1403070302449
  • خبرنگار : 50175