رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی لرستان:

دانشگاهیان و دانشجویان آموزه‌های فرهنگی دفاع مقدس را تبیین کنند

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی لرستان گفت: دانشگاهیان و دانشجویان آموزه‌های فرهنگی دفاع مقدس را تبیین کنند.

محمدرضا جعفری امروز سوم مهرماه در نشست بصیرتی با عنوان "دفاع مقدس؛ الگوی مقاومت" که در دانشگاه جامع علمی کاربردی لرستان برگزار شد، با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و تبریک آغاز سال‌تحصیلی جدید، اظهار کرد: هشت سال دفاع مقدس یکی از مقطع مهم کشور به لحاظ منظر ارزش‌های انسانی و الهی است.

وی با بیان اینکه انجام برنامه‌ریزی‌هایی در ابعاد فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی برای نگه‌داشت دفاع مقدس ضروری است، افزود: در این سلسله نشست‌ها به دنبال این هستیم تا انتقال ارزش‌های دفاع مقدس به نسل‌های آینده صورت گیرد و در دانشگاه یکی از سیاست‌های آموزشی و پژوهشی در همه زیرنظام‌های آموزش عالی ارائه دروس تخصصی دفاع مقدس در سطوح مختلف آموزشی است.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی لرستان گفت: در مجموعه دانشگاه جامع علمی کاربردی استان ارائه دروس تخصصی دفاع مقدس با حضور پیشکسوتان در حال اجراست.

جعفری اضافه کرد: همچنین دفتر نشر ارزش‌های دفاع مقدس در حال تدوین این دانش‌نامه بوده و چنانچه اساتید دانشگاه جامع در تهیه این پروژه می‌توانند اقدامی داشته باشند اعلام آمادگی کنند تا آنها را با دفتر نشر ارزش‌های دفاع مقدس لینک کنیم.

وی ادامه داد: یکی از برنامه‌هایی که می‌تواند در نشر ارزش‌ها و فرهنگ دفاع مقدس در جامعه موثر باشد برگزاری یادواره‌ها و بازدید از مناطق جنگی و عملیاتی در قالب راهیان نور است.

 رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی لرستان خاطرنشان کرد: دفاع مقدس ظرفیت‌های فرهنگی و اجتماعی زیادی دارد و یکی از محصولات آن وحدت بین همه اقشار بود و چنانچه این وحدت وجود نمی‌داشت نتیجه این دفاع برعکس می‌شد.

جعفری همکاری و تعاون را محصول دفاع مقدس برشمرد و گفت: تولید تفکر بسیجی نیز از دیگر محصولات هشت سال جنگ تحمیلی است و دانشگاهیان و دانشجویان وظیفه دارند در حفظ ارزش‌ها به عنوان گنجینه‌ای عظیم تلاش کنند تا آموزه‌های فرهنگی دفاع مقدس تبیین شوند.

گفتنی است؛ در این مراسم از شش خانواده شهید دانشجوی دانشگاه جامع علمی کاربردی لرستان تجلیل شد.

انتهای پیام 

  • سه‌شنبه/ ۳ مهر ۱۴۰۳ / ۱۵:۱۰
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1403070302448
  • خبرنگار : 50177